غذا و دارو

سازمان غذا و دارو مسوول نظارت بر کیفیت دارو و مواد اولیه وارداتی از هند و ترکیه است

سالم‌خبر: رئیس کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: اگر شرکتی مواد اولیه دارویی که تاریخ مصرف کافی نداشته وارد کشور کرده سازمان غذا و دارو باید به مساله ورود کند چون این اقدام محل اشکال است.

سالم نیوز

اخیرا اخباری مبنی بر واردات داروهایی بی کیفیت در بازار شنیده شده برخی کارشناسان معتقدند این واردات عموما از کشورهای هند و ترکیه بوده و متاسفانه برخی اقلام، کیفیت مورد انتظار را نداشته یا دچار مشکلات خاصی بوده و یا محصول دارویی ممکن است در چرخه توزیع اگر شرکتی مواد اولیه دارویی که تاریخ مصرف کافی نداشته وارد کشور کرده سازمان غذا و دارو باید به مساله ورود کند چون این اقدام محل اشکال است به دلالیل مختلف از جمله حساسیت نگهداری دچار ایراد شده و در نتیجه پیش از اینکه به دست مصرف کننده برسد، از بازار دارویی باید خارج ‌شود.

محسن فتحی نماینده مردم سنندج در این خصوص گفت: ارگانی به نام سازمان غذا و دارو متولی واردات است و قانون های مبتنی بر نظام دارویی را با شرکت هایی که مسئول واردات، صادرات یا تولید کننده و پخش هستند اجرایی می کند.

وی در خصوص اخباری مبنی بر واردات داروهای تاریخ گذشته افزود:‌ اگر تخلف دارویی باشد باید کمیسیون اگر تخلفی در حوزه دارو از جمله واردات داروهای تاریخ گذشته در کشور رخ دهد باید کمیسیون اصل 90 و بهداشت و درمان ورود کنند اصل 90 و کمیسیون بهداشت ورود کنند اما تا الان گزارشی به مجلس ارائه نشده است.

رئیس کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، هند را کشوری معتبر درنظام دارویی جهان دانست و تصریح کرد: مواد اولیه 60 درصد داروی دنیا از هند تامین می شود لذا واردات مواد اولیه با کیفیت است.

وی درمورد تاریخ  مصرف مواد اولیه دارو گفت: اگر شرکتی مواد اولیه دارویی را که تاریخ مصرف کافی نداشته وارد کرده محل اشکال است و سازمان غذا و دارو باید به مساله ورود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا