غذا و دارو

سازمان غذا و دارو باید نظارت بر فروش آنلاین دارو را برعهده بگیرد

 سالم‌خبر: یک نماینده مجلس، گفت: باید دسترسی به دارو به صورت آنلاین قاعده و ضابطه داشته باشد. ما نمی گوییم خرید اینترنتی نباشد اما معتقدیم باید این خرید ضابطه‌مند باشد و تحت نظارت سازمان و غذا این خرید و فروش ها انجام شود. 

سالم نیوز

 سالم‌خبر: یک نماینده مجلس، گفت: باید دسترسی به دارو به صورت آنلاین قاعده و ضابطه داشته باشد. ما نمی گوییم خرید اینترنتی نباشد اما معتقدیم باید این خرید ضابطه‌مند باشد و تحت نظارت سازمان و غذا این خرید و فروش ها انجام شود. 

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با سالم‌خبر همچنین افزود: ما در کشور در هر مساله‌ای دچار افراط و تفریط هستیم در حالی که باید اعتدال را در مسائل مختلف و حساس از جمله دارو را در نظر بگیریم. در بحث دارو زمانی می‌گوییم تحت هیچ شرایطی دارو به جز نسخه پزشک عرضه نشود اما برخی اوقات هم بدون

باید دسترسی به دارو به صورت آنلاین قاعده و ضابطه داشته باشد. ما نمی گوییم خرید اینترنتی نباشد اما معتقدیم باید این خرید ضابطه‌مند باشد و تحت نظارت سازمان و غذا این خرید و فروش ها انجام شود هیچ ضابطه ای اجازه دسترسی به دارو می دهیم. اینکه بدون هیچ ضابطه ای این کار انجام شود محل اشکال است.

وی همچنین ادامه داد: اینکه کسی بیاید در سامانه ای سفارش دارو خود را ثبت کند و بدون هیچ گونه نظارتی دارو تحویل بگیرد اشتباه و خارج از چارچوب های نظام سلامت است.

عباسی همچنین با اشاره به ایرادات فروش آنلاین دارو از طریق پلتفرم‌ها اظهار کرد: با این اتفاق ممکن است فردا داروهایی به دست مردم برسد که هیچ تاییدیه‌ای روی آن نباشد اگر سلامت مردم برای ما مهم است باید نهادهای نظارتی و تنظیم‌گر کارشان را در بحث

ما در کشور در هر مساله‌ای دچار افراط و تفریط هستیمدر بحث دارو زمانی می‌گوییم تحت هیچ شرایطی دارو به جز نسخه پزشک عرضه نشود اما برخی اوقات هم بدون هیچ ضابطه ای اجازه دسترسی به دارو می دهیم دارو به درستی انجام دهند.

وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو باید به عنوان سازمانی که هم در حوزه غذا و‌ هم دارو نظارت دارد بحث نظارت بر کیفیت دارو را به صورت جدی دنبال کند. ممکن است دارویی وارد کشور شود که استانداردهای حداقلی را نداشته باشد و فردا برای افراد مشکل ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه باید دسترسی به دارو به صورت آنلاین ضابطه‌مند باشد، تصریح کرد: ما نمی گوییم خرید اینترنتی دارو نباشد اما باید تحت نظارت سازمان و غذا این خرید و فروش ها انجام شود. خیلی جاها می خواهیم رفت و آمدها را کم کنیم مثلا در

اینکه کسی بیاید در سامانه ای سفارش دارو خود را ثبت کند و بدون هیچ گونه نظارتی دارو تحویل بگیرد اشتباه و خارج از چارچوب های نظام سلامت است از نظر امنیتی، اخلاقی و اجتماعی و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد بحث قانون هوای پاک می گوییم برای رفت و آمد حداقلی افراد می توانند خرید آنلاین داشته باشند اما باید این داد و ستد از منبع درستی که تحت نظارت نهاد خاصی باشد انجام شود.

نماینده مردم کرج در مجلس خاطر نشان کرد: اینگونه بدون در نظر گرفتن نهادهای کنترلی ونظارتی کاری را انجام دهیم مسایل امنیتی، اخلاقی و اجتماعی اتفاق می افتد و بحث سلامت مردم نیز به خطر می افتد باید در مورد مباحث امنیتی که خرید آنلاین دارو برای حوزه سلامت ایجاد می کند جدی تر فکر کنیم و اگر قرار است کاری انجام شود در بستر نهادهای نظارتی اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا