غذا و دارو

سازمان برنامه و بودجه قول داد برای دارو ۱۲۰۰ میلیارد تومان بپردازد

سالم‌خبر: رییس سازمان غذا و دارو، از قول سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان بابت دارو خبر داد.

سالم نیوز

به گزارش سالم‌خبر،  سیدحیدر محمدی، در اجلاس شورای کلان منطقه ۹ کشور، با بیان اینکه ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک معمولی (رگولار) در آبان ماه توزیع شد که بی‌سابقه است، گفت: سال گذشته که وضعیت عادی بود، ماهانه بین ۵ میلیون تا ۵ میلیون و۵۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک توزیع شده است.

وی افزود: افزایش توزیع شیرخشک، حاکی از آن است که کمبود آن رو به پایان است و بازار به سمت اشباع پیش می‌رود.

محمدی

سازمان برنامه و بودجه قول پرداخت ۱,۲۰۰ میلیارد تومان را بابت دارو داده است که امیدواریم این پرداختی در اسرع وقت و بدون تأخیر انجام شود اظهار داشت: در راستای اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک و به منظور اطمینان از مدیریت صحیح زنجیره تأمین شیرخشک برای نوزادان، سازمان غذا و دارو اقدام به برپایی گروه‌های نظارتی گسترده در سطح کشور کرد؛ بدین ترتیب که شرکت‌های توزیع‌کننده شیرخشک، در سطح کشور به صورت همزمان مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان غذا و دارو، با عنوان این مطلب که حوزه سلامت وابسته به نرخ ارز است، ادامه داد: یکی از مواردی که رابطه تنگاتنگ با مسائل ارزی دارد؛ دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک است.

وی تصریح کرد: در حوزه دارو به ثبات نسبی رسیدیم و در زمینه اقلام و مواد آرایشی و بهداشتی هم مشکلی نداریم و ما در تمامی

یکی از مشکلات ما مطالبات بیمه‌ها است که در پرداختی‌ها به شرکت‌های خصوصی هم مشکل ایجاد کرده است از بیمه‌ها می‌خواهیم که عملکرد بهتری در بحث پرداخت به شرکت‌ها، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها داشته باشند بخش‌های مرتبط با حوزه غذا و دارو نظارت جدی داریم.

محمدی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما مطالبات بیمه‌ها است که در پرداختی‌ها به شرکت‌های خصوصی هم مشکل ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: از بیمه‌ها می‌خواهیم که عملکرد بهتری در بحث پرداخت به شرکت‌ها، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه قول پرداخت ۱,۲۰۰ میلیارد تومان را بابت دارو داده است که امیدواریم این پرداختی در اسرع وقت و بدون تأخیر انجام شود.

محمدی گفت: همچنین خواستار اختصاص تسهیلات و اعتبارات مورد نیاز از سوی بانک‌های عامل هستیم تا در حوزه ارزی به مشکل نخوریم./مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا