غذا و دارو

ذخیره دارویی بیماران هموفیلی کشور فقط 6 روز است

سالم‌خبر: رییس کانون هموفیلی ایران، گفت: داروهای هموفیلی حداکثر تا ۶ روز در انبار ماندگاری دارد و این یک فاجعه است، زیرا در طی این مدت فقط می توان این داروها را برای بیماران کمی مصرف کرد.

سالم نیوز

سالم‌خبر: رییس کانون هموفیلی ایران، گفت: داروهای هموفیلی حداکثر تا ۶ روز در انبار ماندگاری دارد و این یک فاجعه است، زیرا در طی این مدت فقط می توان این داروها را برای بیماران کمی مصرف کرد.

نازنین فرزادی‌فر با بیان اینکه دپوی انبار داروی بیماران هموفیلی در کشور وجود ندارد،

داروهای هموفیلی حداکثر تا ۶ روز در انبار ماندگاری دارد و این یک فاجعه است، زیرا در طی این مدت فقط می توان این داروها را برای بیماران کمی مصرف کرد افزود: به دلیل این تحریم ها، داروهای این بیماران به موقع در دسترس نیست و سه تا ۶ ماه در تامین آنها عقب هستیم.

وی تاکید کرد: داروهای هموفیلی حداکثر تا ۶ روز در انبار می ماند و این یک فاجعه بوده، زیرا در طی این مدت فقط می توان این داروها را برای بیماران کمی مصرف کرد.

وی اظهارداشت: حدود

حدود سه ماه است که یکی از داروهای ضروری هموفیلی ها را نداریم و از داروهای جایگزین مانند فاکتور هشت استفاده می شود سه ماه است که یکی از داروهای ضروری هموفیلی ها را نداریم و از داروهای جایگزین مانند فاکتور هشت استفاده می شود.

فرزادی فر با بیان اینکه فاصله زمانی دسترسی بیمار به دارو در کشور رعایت نمی شود، گفت: حدود ۹ ماه است که داروی مکمل برای جلوگیری از خونریزی برای بیماران هموفیلی در کشور تولید

فاصله زمانی دسترسی بیمار به دارو در کشور رعایت نمی شود حدود ۹ ماه است که داروی مکمل برای جلوگیری از خونریزی برای بیماران هموفیلی در کشور تولید نمی شود نمی شود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل فاصله عمیقی میان حوزه سلامت و بیماران است و دوره درمان بیماران هموفیلی با مشکل مواجه می شوند.

در ایران حدود ۱۲ هزار نفر به بیماری هموفیلی مبتلا هستند که در استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس بیشتر از سایر مناطق کشور شیوع دارد./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا