غذا و دارو

دولت در حوزه‌ی دارو و جان مردم کم‌کار و بی‌تفاوت است

سالم‌خبر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد به دلیل کم کاری دولت در مورد دارو، سلامت و جان مردم درحال فدا شدن است.

سالم نیوز

سالم‌خبر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: به دلیل کم کاری دولت در مورد دارو، سلامت و جان مردم درحال فدا شدن است.

یحیی ابراهیمی با اشاره به اینکه صنعت دارو چرخه ای است که باید در یک فرایند دیده شود گفت: ارز ترجیحی  یا همان ارز 4200 تومانی برداشته شد و قرار بود دولت آن را تامین کند اما پول و اعتباری داده نمی شود.

وی افزود:وقتی پول نمی دهیم،اعتباری برای وارد کردن مواد اولیه نیست از طرف دیگر دستمزدها و ملزومات دارویی

به دلیل کم کاری دولت در مورد دارو، سلامت و جان مردم درحال فدا شدن است نیز افزایش قیمت داشته بنابراین چرخه تولید، دچار مشکل شده است.

عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه آینده صنعت دارویی در خطر است تصریح کرد:دولت، سازمان برنامه وبودجه، بانک مرکزی و شخص وزیر بهداشت باید پاسخگوی مردم باشند.

ابراهیمی تاکید کرد: وقتی نمی خواهیم دارو افزایش قیمت پیدا کند باید سوبسید بدهیم که این رقم باید از طرف دولت تامین شود، دولت سوبسید نمی دهد، وام نمی دهد  در حالیکه ملزومات و دستمزد افزایش یافته است لذا

وقتی نمی خواهیم دارو افزایش قیمت پیدا کند باید سوبسید بدهیم که این رقم باید از طرف دولت تامین شود نباید انتظار داشته باشیم که قیمت دارو مانند گذشته بفروش برسد.

عضو کمیسیون بهداشت گفت: هم اکنون بین 300 تا 500 درصد قلم دارو وجود ندارد  لذا باید منتظر بدتر از این هم باشیم .

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در شرایط فعلی استقامت بخرج دادند افزود: قرار بود 105هزار میلیارد تومان (همت ) به حوزه دارو اختصاص یابد اما فقط  69 هزار میلیارد تومان داده شد و الان 36 هزار میلیارد تومان باید توسط مردم پرداخت شود.

نماینده سلسله و

دولت سوبسید نمی دهد، وام نمی دهد  در حالیکه ملزومات و دستمزد افزایش یافته است لذا نباید انتظار داشته باشیم که قیمت دارو مانند گذشته بفروش برسد دلفان با نامناسب دانستن وضعیت دارویی گفت: درحوزه صنعت دارو باید قیمت ها واقع بینانه دیده و ارز مواد اولیه برقرارشود، اما وقتی بانک مرکزی ،سازمان برنامه و بودجه پولی نمی دهند و وزارت بهداشت هم قیمت های واقعی را اعلام نمی کند سلامتی و جان مردم در این میان فدا می شود.

وی اعلام کرد که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درمورد مشکلات دارویی کشور به دفترمقام معظم رهبری و رئیس جمهور نامه نوشته تا درمورد این مشکل چاره اندیشی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا