غذا و دارو

دستگاه‌ها در رفع مشکلاتی مانند کمبود شیرخشک و دارو پاس‌کاری می‌کنند

سالم‌خبر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خبر داد: کمبود شیرخشک، دارو و ملزومات پزشکی در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس قرار دارد تا با اقدامات انجام شده نیاز بازار برطرف شود.

سالم نیوز

سالم‌خبر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خبر داد: کمبود شیرخشک، دارو و ملزومات پزشکی در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس قرار دارد تا با اقدامات انجام شده نیاز بازار برطرف شود.

محمدعلی محسنی بندپی درباره کمبود شیرخشک، دارو و ملزومات پزشکی، گفت: به دلیل ضعف نظارتی است که با بحران کمبود، افزایش قیمت و قاچاق مواجه می‌شویم، به همین دلیل اکنون با کمبود شیرخشک کمبود شیرخشک، دارو و ملزومات پزشکی در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس قرار دارد تا با اقدامات انجام شده نیاز بازار برطرف شود وگرانی این کالا در بازار روبه‌رو هستیم. در واقع مساله اصلی این است که دستگاه‌های نظارتی و تامین‌کنندگان ارز باید وظیفه خود را انجام دهند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: رفع کمبود شیرخشک در دستور کار مجلس قرار دارد و این موضوع در کمیسیون بهداشت پیگیری می‌شود. البته بارها در زمینه کمبود دارو و ملزومات پزشکی در کمیسیون بهداشت مجلس میزبان مسئولان مربوطه بوده‌ایم اما

به دلیل ضعف نظارتی است که با بحران کمبود، افزایش قیمت و قاچاق مواجه می‌شویم همچنان مشکل‌ها حل نشده و پاس‌کاری موضوع میان دستگاه‌ها پسندیده نیست.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار امیدواری کرد که با اقدامات بانک مرکزی، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، مشکل کمبود شیرخشک به‌زودی با افزایش تولیدات در کشور برطرف شود.

به گفته سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو، عرضه شیرخشک معمولی با ارائه کدملی از طریق سامانه تی‌تک در داروخانه‌ها

بارها در زمینه کمبود دارو و ملزومات پزشکی در کمیسیون بهداشت مجلس میزبان مسئولان مربوطه بوده‌ایم اما همچنان مشکل‌ها حل نشده و پاس‌کاری موضوع میان دستگاه‌ها پسندیده نیست به منظور جلوگیری از قاچاق و مدیریت و کنترل صحیح از ۲۰ مهر آغاز شده و مستمر خواهد بود.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرده است که از ابتدای سال تا ۲۵ مهرماه بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر دستگاه سازمان غذا و دارو، فقط برای واردات شیرخشک، ماده اولیه و مکمل‌ها با ارز ترجیحی، مجموعا ۱۵۶ میلیون دلار تخصیص داده که ۱۰۶ میلیون دلار آن تامین و پرداخت شده است./پانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا