غذا و دارو

در صنعت تولید دارو؛ همچنان جزو کشورهای برتر دنیا نیستیم

سالم‌خبر: دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش ‌بنیان سلامت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در مراسم اختتامیه ایران‌فارما، گفت: ارزش تولیدات داخلی صنعت دارو ۴۷ درصد افزایش یافته است صنعتی با این فرهیختگی، با این وسعت و تعداد دانشمند با صنعت سیمان برابری می کند و این خیلی جای تاسف دارد و نشان می دهد مدل حکمرانی بلد نیست چطور این همه زیرساخت را رشد دهد

سالم نیوز

سالم‌خبر: دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش ‌بنیان سلامت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در مراسم اختتامیه ایران‌فارما، گفت: ارزش تولیدات داخلی صنعت دارو ۴۷ درصد افزایش یافته است صنعتی با این فرهیختگی، با این وسعت و تعداد دانشمند با صنعت سیمان برابری ارزش تولیدات داخلی صنعت دارو ۴۷ درصد افزایش یافته است صنعتی با این فرهیختگی، با این وسعت و تعداد دانشمند با صنعت سیمان برابری می کند و این خیلی جای تاسف دارد و نشان می دهد مدل حکمرانی بلد نیست چطور این همه زیرساخت را رشد دهد می کند و این خیلی جای تاسف دارد و نشان می دهد مدل حکمرانی بلد نیست چطور این همه زیرساخت را رشد دهد.

مصطفی قانعی با اشاره به اینکه همچنان جزو کشورهای برتر دنیا نیستیم تاکید کرد: حضور زیرساخت های علمی داروسازی نشان می دهد که مشکل صنعت از فناوران نیست.

وی ادامه

همچنان جزو کشورهای برتر دنیا نیستیم و حضور زیرساخت های علمی داروسازی نشان می دهد که مشکل صنعت از فناوران نیست داد: مساله مدل مدیریت صنعت در بالا دستی است. هر چند قبول دارم که باید به دولت کمک کرد اما سهم کل سلامت از تولید ناخالص ملی پایین است و همین سهم تعیین کننده است که چقدر بتوانیم در این بستر رشد کنیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه ارزش طرح های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست

ارزش طرح های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از سال ۹۵ حدود ۴ همت برآورد شده که حدود ۳.۸ همت آن اجرایی شده است. بر این اساس ۳۹۰ قرارداد متعلق به صنعت داروسازی بوده است و از این تعداد نیز ۴۰ طرح به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه واکسن، مواد اولیه و محصولات مشخص همچون پلاسما انجام شده است جمهوری از سال ۹۵ حدود ۴ همت برآورد شده که حدود ۳.۸ همت آن اجرایی شده است. بر این اساس ۳۹۰ قرارداد متعلق به صنعت داروسازی بوده است و از این تعداد نیز ۴۰ طرح به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه واکسن، مواد اولیه و محصولات مشخص همچون پلاسما انجام شده است.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا