غذا و دارو

خیز عراق برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی با مشارکت بخش خصوصی

سالم‌خبر: وزیر بهداشت عراق خبر داد که ۵ پروژه مشارکتی در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی میان شرکت‌های عراقی با شرکت‌های عربستانی و مصر و ایرانی جریان دارد.

سالم نیوز

صالح الحسناوی، وزیر بهداشت عراق، امروز (جمعه ۲۲ دسامبر) تأکید کرد که این وزارتخانه وزیر بهداشت عراق خبر داد که ۵ پروژه مشارکتی در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی میان شرکت‌های عراقی با شرکت‌های عربستانی و مصر و ایرانی جریان دارد ۵ پروژه شراکتی در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی با کشورهای همسایه دارد که شامل دو پروژه مشترک با شرکت‌های عربستانی و دو پروژه با شرکت‌های مصری و یک پروژه با یک شرکت ایرانی است.

او گفت که این وزارتخانه تسهیلات بی سابقه‌ای به بخش

صالح الحسناوی تاکید کرد وزارت بهداشت این کشور تسهیلات بی‌سابقه‌ای به بخش خصوصی ارائه کرده تا وارد همکاری با شرکت‌های خارجی در عرصه دارو و درمان شوند خصوصی ارائه کرده تا وارد همکاری با شرکت‌های خارجی در عرصه دارو و درمان شوند.

وی افزود که بخش خصوصی از این تسهیلات استقبال کرده و تاکنون ۴۰ درخواست برای راه‌اندازی کارخانه‌های تازه از سوی بخش خصوصی به وزارت بهداشت رسیده است.

وزیر

بخش خصوصی از این تسهیلات استقبال کرده و تاکنون ۴۰ درخواست برای راه‌اندازی کارخانه‌های تازه از سوی بخش خصوصی به وزارت بهداشت رسیده است بهداشت عراق همچنین تأکید کرد که در حال حاضر ۲۸۲ آیتم دارویی در داخل عراق تولید می‌شود و این گام بسیار مهمی در تحقق امنیت دارویی در کشور است.

وی همچنین از شراکت یک شرکت خصوصی عراق با یک مرکز پژوهشی پیشرفته در چین خبر داد./بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا