غذا و دارو

تکرار مکرر اشتباهات! تنها با 60 تا 70 درصد از بودجه پیشنهادی طرح دارویار موافقت شد

سالم‌خبر: عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، گفت: به نظر می‌رسد، پیشنهاد کارشناسی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای بودجه واقعی دارویاری، مورد موافقت قطعی قرار نگرفته و آنچه تاکنون اعلام شده، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از بودجه پیشنهادی برای سال آینده است.

سالم نیوز

شهاب الدین جنیدی جعفری، گفت: در حال حاضر، یکی از مسائل و به نظر می‌رسد، پیشنهاد کارشناسی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای بودجه واقعی دارویاری، مورد موافقت قطعی قرار نگرفته و آنچه تاکنون اعلام شده، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از بودجه پیشنهادی برای سال آینده است چالش‌های داروخانه‌ها، میزان تخصیص بودجه برای طرح دارویاری در سال ۱۴۰۳ است.

جنیدی در ادامه به تبعات کمبود بودجه دارو اشاره کرد و گفت: کمبود دارو و عدم بازپرداخت مطالبات مؤسسات خدمات رسان همچون داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها، آشکارترین تبعات کمبود بودجه دارو خواهد بود.

سخنگوی انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: در چنین

کمبود دارو و عدم بازپرداخت مطالبات مؤسسات خدمات رسان همچون داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها، آشکارترین تبعات کمبود بودجه دارو خواهد بود شرایطی، داروخانه‌ها در مسیر خدمت به مردم دچار مشکل خواهند شد. زیرا، داروخانه‌ها برای پرداخت مطالبات شرکت‌های پخش دارو، با مشکل کمبود نقدینگی مواجه خواهند شد.

جنیدی ادامه داد: آثار کمبود بودجه دارو، زنجیره تأمین دارو را دچار مشکل خواهد کرد و در این بین، داروخانه‌ها بیش از دیگر حلقه‌های این زنجیره، مشکل خواهند داشت./مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا