غذا و دارو

تولید داخل داروی SMA در کشور داریم اما عوارض دارد!

سالم‌خبر: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در اظهارنظری عجیب، گفت: در حالی که تولید داخل داروی بیماران SMA در کشور داریم اما برخی بیماران بخاطر این که عوارض آن بیشتر است از آن استفاده نمی‌کنند و داروی وارداتی را ترجیح می‌دهند.

سالم نیوز

سالم‌خبر: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در اظهارنظری عجیب، گفت: در حالی که تولید داخل داروی بیماران SMA در کشور داریم اما برخی بیماران بخاطر این که عوارض آن بیشتر است از آن استفاده نمی‌کنند و داروی وارداتی را ترجیح می‌دهند.

سلمان اسحاقی در گفت‌وگو با سالم‌خبر همچنین افزود: در برهه‌ای از زمان ما 200 قلم دارو کم داشتیم که این تقلیل پیدا کرده‌ است و به 150 قلم رسیده است گرچه شرایط 64 قلم دارو که بیشتر

در حالی که تولید داخل داروی بیماران SMA در کشور داریم اما برخی بیماران بخاطر این که عوارض آن بیشتر است از آن استفاده نمی‌کنند و داروی وارداتی را ترجیح می‌دهند دارو بیماران سرطانی و قلبی است بحرانی است. در بعضی داروها تولیدات داخلی داریم اما کیفیت برخی از این داروها بالا نیست.

وی همچنین در مورد بودجه مربوط به طرح دارویار در لایحه بودجه ۱۴۰۳،گفت: طرح دارویار تا حدودی اجرایی می شود،مشکل ما تخصیص ارز در خصوص دارو و مواد اولیه دارو است. در مورد طرح دارویار مشکلی نداریم که بخواهیم به آن بپردازیم. در گزارش شماره 4 کمیسیون بهداشت مجلس تاکید شده است که دستگاه های مرتبط با بحث دارو همانند

در برهه‌ای از زمان ما 200 قلم دارو کم داشتیم که این تقلیل پیدا کرده‌ است و به 150 قلم رسیده است گرچه شرایط 64 قلم دارو که بیشتر دارو بیماران سرطانی و قلبی است بحرانی است بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه درمورد تخصیص ارز برای تامین دارو چه کارهای را باید انجام دهند که دچار کمبود دارو و شرایط بحرانی نشویم .

اسحاقی تاکید کرد: کمیسیون بهداشت از دولت درخواست کرده است که نسبت به تامین اعتبار و تخصیص ارز برای دارو،مواد اولیه و شیرخشک که نمی توان اینها را از هم جدا کرد اقدام کند. کیفیت دارو یک نظارتی را می خواهد که سازمان غذا و دارو باید مدیریت مستقیم داشته باشد.برخی محصولات چون تولیدات داخلی

برخی محصولات چون تولیدات داخلی دارند لذا باید از واردات آنها اجتناب شود که اصرار ما به حمایت از تولید داخل است اما نباید از این قانون سوء استفاده شود و تولیدات داخلی بی کیفیت به مردم داده شود دارند لذا باید از واردات آنها اجتناب شود که اصرار ما به حمایت از تولید داخل است اما نباید از این قانون سوء استفاده شود و تولیدات داخلی بی کیفیت به مردم داده شود.

اسحاقی تاکید کرد: زمانی طرح دارویار می تواند موفق شود که دارو در داخل کشور باشد. ما باید طرح را بر مبنای دارویی که در کشور است مدیریت کنیم وقتی که دارو در کشور نیست بیمار برای داروی خاص به داروخانه مراجعه می کند اما دارو موجود نیست ‌و در این زمان دارویار چه کاری

متاسفانه کمبود دارو باعث شده است که برنامه های روز مدیریتی نداشته باشیم می تواند برای این بیمار کند. متاسفانه کمبود دارو باعث شده است که برنامه های روز مدیریتی نداشته باشیم.

وی بیان کرد: بعد از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت رئیس جمهور ورود مستقیمی به موضوع کرده اند و تاکید کردند که حتما گزارش چهارم مورد بررسی دولت قرار گیرد و در جلسه با معاون اول تاکید کردند که اولویت تخصیص ارز برای دارو و شیر خشک باشد،امیدواریم با ورود رئیس جمهور بتوانیم از این بحران ایجاد شده در بحث دارو عبور کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا