غذا و دارو

تنها متولی واردات دارو سازمان غذا و داروست، اعطای مجوز واردات به بنیاد شهید غیرممکن است

سالم‌خبر: عضو کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: سازمان غذا و دارو متولی امر واردات دارو است و اعطای مجوز واردات به نهادهایی مانند بنیاد شهید مشکلات را افزایش می دهد.

سالم نیوز

سیدجلیل میرمحمدی در مورد اظهارات سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر اینکه مجوز واردات دارو برای جانبازان را نداریم، گفت: زندگی و حیات بیماران در گرو تامین به موقع دارو بوده و تامین داروی جانبازانی سازمان غذا و دارو متولی امر واردات دارو است و اعطای مجوز واردات به نهادهایی مانند بنیاد شهید مشکلات را افزایش می دهد که سلامتی خود را فدای نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرامش کشور کردند باید مورد توجه جدی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی افزود: البته اگر به بنیاد شهید مجوز واردات دارو داده شود بهزیستی و هلال احمر هم این تقاضا را خواهند داشت و مشکلات این حوزه افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم ادامه داد: مسیر واردات دارو زیر نظر سازمان غذا و دارو است و شرکت ها و سیستم های وارداتی می توانند داروهای مورد

اگر به بنیاد شهید مجوز واردات دارو داده شود بهزیستی و هلال احمر هم این تقاضا را خواهند داشت و مشکلات این حوزه افزایش خواهد یافت نیاز بنیاد شهید و نهادهای دیگر را تامین کنند.

میرمحمدی مشکل تامین دارو را به دلیل عدم به موقع ارز کافی و با کیفیت دانست و یادآور شد: لازمه این کار این است که دولت اعتبارات لازم در بحث ارزی و ریالی را در اختیار بنیاد شهید قرار دهد تا بتواند داروهای مورد نیاز جانبازان را تامین و خریداری کند؛ در واقع بی توجهی نسبت به تامین ارز و بودجه دارو زنجیره تامین دارو را با مشکل مواجه می کند./خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا