غذا و دارو

تسهیلات 200 درصدی تنها یکی از مشکلات صنایع داروسازی را برطرف می‌کند

سالم‌خبر: عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران، گفت: تسهیلات 200 درصدی تنها یکی از مشکلات صنایع داروسازی را برطرف می‌کند.

سالم نیوز

سالم‌خبر: عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران، گفت: تسهیلات 200 درصدی تنها یکی از مشکلات صنایع داروسازی را برطرف می‌کند.

محمدرضا زرگرزاده درباره‌ی ابلاغیه اخیر بانک مرکزی به بانک هیات عامل در خصوص افزایش سقف تسهیلات و تعهدات تا 200 درصد، این ابلاغیه را به عنوان راه حلی برای بخشی از مشکلات شرکت‌های داروسازی کشور دانست و افزود: زحمات سندیکا در رسیدن به این نتیجه بسیار حائز اهیمت بوده است و جای تقدیر

ابلاغیه اخیر بانک مرکزی به بانک هیات عامل در خصوص افزایش سقف تسهیلات و تعهدات تا 200 درصد می‌تواند راه‌گشای بخشی از مشکلات صنایع داروسازی کشور باشد و تشکر دارد و ابلاغیه اخیر می‌تواند راه‌گشای بخشی از مشکلات صنایع داروسازی کشور باشد.

وی همچنین افزود: مشکلات صنعت دارو چندوجهی است و دو نکته وجود دارد؛ اول اینکه بانک‌ها تسهیلات مورد نیاز شرکت‌های داروسازی را داشته باشند. یعنی باید اعتباراتی از سوی بانک مرکزی به آنها اختصاص داده شده باشد تا این بانک‌ها بتوانند تسهیلاتی به میزان 200 درصد فروش سال گذشته را در اختیار شرکت‌های داروسازی بگذارند.

زرگرزاده

نیاز ریالی شرکت‌ها برای تامین مواد اولیه به دلیل افزایش نرخ ارز تغییر کرده است بنابراین اگر متناسب با این رشد قیمت‌گذاری مناسبی در مورد محصول نهایی انجام نپذیرد تسهیلات 200 درصدی در هنگام بازپرداخت، شرکت‌های داروسازی را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد تصریح کرد: نکته دیگر در موضوع حل مشکلات شرکت های داروسازی کشور این است که نیاز ریالی این شرکت ها برای تامین مواد اولیه به دلیل افزایش نرخ ارز تغییر کرده است بنابراین اگر متناسب با این رشد قیمت‌گذاری مناسبی در مورد محصول نهایی انجام نپذیرد تسهیلات 200 درصدی در هنگام بازپرداخت شرکت های داروسازی را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد و محلی برای تامین آن وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر قرار است قیمت محصول نهایی

اگر قرار است قیمت محصول نهایی دارو تغییری نداشته باشد و شرکت‌های دارویی محلی برای تامین بازپرداخت این تسهیلات نداشته باشند از کدام درآمد می خواهند این مبالغ را تامین و پرداخت کنند دارو تغییری نداشته باشد و شرکت‌های دارویی محلی برای تامین بازپرداخت این تسهیلات نداشته باشند از کدام درآمد می خواهند این مبالغ را تامین و پرداخت کنند. بنابراین برای مدیریت های ثابت که قرار است خود پاسخگوی مسائل و مشکلات اقتصادی شرکت های خود باشند بازپرداخت تسهیلاتی به این شکل با مشکلات فراوانی همراه خواهد بود و می تواند برای شرکت های داروسازی ایجاد بحران های جدی کند.

زرگرزاده گفت: به همین دلیل به نظر من

ما امیدواریم که همکاران ما در سازمان غذا و دارو به وجوه دیگر موجود در این موضوع نیز بپردازند تا صنعت داروسازی کشور در مسیر صحیح و رو به رشد خود قرار گیرد مصوبه و ابلاغیه اخیر یکی از وجوه مشکلات صنایع داروسازی را برطرف می کند ولی برای حل کامل مشکلات نیاز است تا این موضوع به شکل جامع و از وجوه مختلف توسط سیاست گذاران و تصمیم گیران حوزه دارو مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: ما امیدواریم که همکاران ما در سازمان غذا و دارو به وجوه دیگر موجود در این موضوع نیز بپردازند تا صنعت داروسازی کشور در مسیر صحیح و رو به رشد خود قرار گیرد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا