غذا و دارو

بی‌تدبیری وزارت صمت، گمرک و بانک مرکزی خود عامل ایجاد مشکلات صنایع دارویی کشور هستند

سالم‌خبر: اگرچه طی روزهای اخیر این موضوع از سوی برخی صاحبان صنایع مواد موثره دارویی مطرح شد که رویکرد واردات محور سازمان غذا و دارو و اتاق بازرگانی از عوامل نابودی صنعت تولید داروی کشور محسوب شده که به زودی و با همت وزارت صمت قرار است این مشکل (البته نمی دانیم چگونه؟) مرتفع شود اما رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد که در حوزه دارو بی تدبیری و بی سیاستی وجود دارد این بی تدبیری و بی سیاستی فقط به وزارت بهداشت برنمی گردد بلکه وزارت صمت،گمرک و بانک مرکزی نیز مقصر هستند.

سالم نیوز

سالم‌خبر: اگرچه طی روزهای اخیر این موضوع از سوی برخی صاحبان صنایع مواد موثره دارویی مطرح شد که رویکرد واردات محور سازمان غذا و دارو و اتاق بازرگانی از عوامل نابودی صنعت تولید داروی کشور محسوب شده که به زودی و با همت وزارت صمت قرار است این مشکل (البته نمی دانیم چگونه؟) مرتفع شود اما رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد که در حوزه دارو بی تدبیری و بی سیاستی وجود دارد این بی تدبیری و بی سیاستی فقط به وزارت بهداشت برنمی اگرچه طی روزهای اخیر این موضوع از سوی برخی صاحبان صنایع مواد موثره دارویی مطرح شد که رویکرد واردات محور سازمان غذا و دارو و اتاق بازرگانی از عوامل نابودی صنعت تولید داروی کشور محسوب شده که به زودی و با همت وزارت صمت قرار است این مشکل (البته نمی دانیم چگونه؟) مرتفع شود اما رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد که در حوزه دارو بی تدبیری و بی سیاستی وجود دارد این بی تدبیری و بی سیاستی فقط به وزارت بهداشت برنمی گردد بلکه وزارت صمت،گمرک و بانک مرکزی نیز مقصر هستند گردد بلکه وزارت صمت،گمرک و بانک مرکزی نیز مقصر هستند.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با سالم‌خبر،اظهار داشت: همه این وزارتخانه ها ‌و دستگاهها دست به دست هم داده اند تا در حوزه دارو با این مشکلات جاری مواجه شده‌ایم.

وی گفت: متاسفانه تولیدکنندگان دارو رضایت‌مندی ندارند چراکه به موقع ارزشان تامین نمی شود و تولیداتشان به گونه ای قیمت گذاری نمی شود که انگیزه برای تولید داشته باشند.

وی اظهار کرد: در کمیته قیمت گذاری

همه این وزارتخانه ها ‌و دستگاهها دست به دست هم داده اند تا در حوزه دارو با این مشکلات جاری مواجه شده‌ایم دارو را همانند سایر کالاها قیمت گذاری می کنند که این منطقی نیست. ما همیشه شعار می دهیم که باید به گونه ای دارو تولید کنیم که رقابت کند اگر بخواهیم دارو رقابت کند باید در قیمت گذاری و تامین ارز به موقع عمل کنیم که این اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: ما تولید کنندگان دارو را به موقع حمایت نمی کنیم بعد شرایط اضطرار بوجود می آید و وقتی اضطرار بوجود می آید ظرف ۴۸ساعت ارز دارو را پرداخت می شود و مشکل اضطراری را حل می کند ما می گوییم

تولیدکنندگان دارو رضایت‌مندی ندارند چراکه به موقع ارزشان تامین نمی شود و تولیداتشان به گونه ای قیمت گذاری نمی شود که انگیزه برای تولید داشته باشند اگر ارز دارید که مواقع اضطراری اختصاص دهید چرا به موقع به تولید‌کنندگان نمی دهید که به موقع دارو تولید ‌‌تامین شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس خاطر نشان کرد: در حوزه دارو بی تدبیری و بی سیاستی وجود دارد. این بی تدبیری و بی سیاستی فقط به وزارت بهداشت برنمی گردد بلکه وزارت صمت،گمرک و بانک مرکزی نیز مقصر هستند و همه این وزارتخانه ها ‌ دستگاهها دست به دست هم می‌دهند که این مشکلات را در حوزه دارو شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا