غذا و دارو

بررسی آخرین وضعیت فروش برخط دارو در واپسین روزهای مجلس یازدهم

سالم‌خبر: آخرین وضعیت فروش برخط دارو در کشور به رغم ماه‌ها چالش و اختلاف‌نظر مابین نهادها و دستگاه‌های مختلف قرار است در واپسین روزهای دوره یازدهم مجلس در نشست هفته آینده کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت و درمان بررسی می‌شود.

سالم نیوز

سالم‌خبر: آخرین وضعیت فروش برخط دارو در کشور به رغم ماه‌ها چالش و اختلاف‌نظر مابین نهادها و دستگاه‌های مختلف قرار است در واپسین روزهای دوره یازدهم مجلس در نشست هفته آینده کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت و درمان بررسی می‌شود.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دستور کار این کمیسیون برای سه‌شنبه 24 بهمن ماه 1402 بررسی آخرین وضعیت فروش برخط دارو در کشور را در کمیته دارو و غذای این کمیسیون پیش بینی کرده است.

پیش از این برخی از نمایندگان مجلس در اخطارهایی که در صحن علنی مجلس

آخرین وضعیت فروش برخط دارو در کشور به رغم ماه‌ها چالش و اختلاف‌نظر مابین نهادها و دستگاه‌های مختلف قرار است در واپسین روزهای دوره یازدهم مجلس در نشست هفته آینده کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت و درمان بررسی می‌شود تاکید کرده بودند که باید نظارت بیشتری بر فروش داروهای اینترنتی همچنین بر فعالیت شرکت‌های پخش دارو وجود داشته باشد.

سازمان غذا و دارو هم اعلام کرده است که این سازمان با فروش اینترنتی دارو مخالف است و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد این موضوع سلامت مردم را به خطر بیاندازد.

سید حیدر محمدی رئیس این سازمان گفته است: در این باره با تسهیل دسترسی به دارو و دارو رسانی درب منزل بیماران مخالفتی نداریم و البته دو سال است که از سوی دو سازمان بیمه‌گر برای خانواده شهدا و جانبازان بالای ۵۰

اینکه قرار است نتایج این نشست در مجلس چه دستاورد و نتایجی در تعیین تکلیف وضع فروش برخط دارو در کشور داشته باشد مشخص نیست اما براساس اظهارنظر برخی کارشناسان و حتی اعضای این کمیسیون به نتایج این اتفاق نیز مانند ضرب‌الاجل قالیباف رییس مجلس برای وزارت بهداشت جهت حل مشکلات و کمبودهای دارو یی کشور در روزهای پایانی این دوره از مچلس نمی‌توان دلخوش داشت درصد و همچنین بیماران ام‌اس اجرا می ‌شود. حسب وعده داده شده به کمیسیون اصل ۹۰ آیین نامه عرضه اینترنتی دارو یک ماهه تدوین شده و با همفکری ذینفعان و داروخانه ها، بزودی ابلاغ می‌شود. هسته اصلی اجرایی این طرح داروخانه‌ها هستند و سکوهای اینترنتی عامل حمل دارو خواهند بود و قطعا تنها در این زمینه از آنها کمک می‌گیریم و سکوهای متخلف در این زمینه نقشی نخواهد داشت. با اجرای این طرح، متقاضیان از طریق نسخه الکترونیک و سامانه مربوطه، می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا