غذا و دارو

برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی به 6 میلیارد دلار نیاز است

سالم‌خبر: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی به ۶ میلیارد دلاردر سال آینده نیاز داریم.

سالم نیوز

سالم‌خبر: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی به ۶ میلیارد دلاردر سال آینده نیاز داریم.

به گزارش سالم خبر، علی‌اصغر باقر زاده نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با سالم‌خبر در مورد بودجه واردات کالاهای اساسی و دارو در لایحه بودجه ۱۴۰۳، افزود: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به چهارمیلیارد دلار برای تجهیزات پزشکی و دارو اختصاص دادند و همان موقع ما اعلام کردیم که این عدد برای دارو تجهیزات پزشکی کافی نیست و نیاز ما در این بخش ۶ میلیارد دلار است که البته همان عدد هم اختصاص نیافت و مشکلات ما در بحث واردات دارو و تجهیزات پزشکی از همان

در سال ۱۴۰۱ نزدیک به چهارمیلیارد دلار برای تجهیزات پزشکی و دارو اختصاص دادند و همان موقع ما اعلام کردیم که این عدد برای دارو تجهیزات پزشکی کافی نیست و نیاز ما در این بخش ۶ میلیارد دلار است که البته همان عدد هم اختصاص نیافت و مشکلات ما در بحث واردات دارو و تجهیزات پزشکی از همان زمان بیشتر شد زمان بیشتر شد.

وی اظهار کرد: دولت در بودجه ۱۴۰۱و ۱۴۰۲گفت: برای طرح دارویار 70 همت و همچنین دو میلیارد دلار در نظر گرفته است که این عدد اصلا تخصیص داده نشد. الان ما نیاز به ۶میلیارد دلار برای واردات دارو و تجهیزات داریم و فقط برای دارو سه و نیم میلیارد دلار نیاز داریم.

نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قبلا سه و نیم میلیارد دلار و همچنین ۶۹همت برای دارو و تجهیزات پزشکی می دادند که کافی نبود در کمیسیون تلفیق در سال گذشته هم گفتیم که این بودجه برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی کافی نیست و همین عدد کم و بی توجهی ها باعث شد امسال با کمبود جدی دارو مواجه باشیم و تقریبا ذخیره

نه تنها عدد پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ برای واردات دارو کافی نبود و واقعی دیده نشد بلکه همین عدد نیز تخصیص داده نشد استراتژیک دارو نیز نداشته باشیم.

وی گفت: نه تنها عدد پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ برای واردات دارو کافی نبود و واقعی دیده نشد بلکه همین عدد نیز تخصیص داده نشد. در حال حاضر ما برای واردات بسیاری از اقلام وکالاهای اساسی دچار مشکل هستیم. دارو نقش مستقیم در زندگی مردم دارد و کمبودش بیشتر خود را نشان می دهد.

باقرزاده خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت عدد واقعی را برای دارو در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی کند. البته مهم عدد نیست بلکه تخصیص این عدد مهم است. اگر همان عددی که در بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کردند، تخصص صددرصدی داده شود بخشی از مشکلات ما در حوزه دارو حل می شود.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا