غذا و دارو

اگر سازمان بودجه و بانک مرکزی حمایت کنند؛ به ذخیره ۳ ماهه سرم و آنتی‌بیوتیک می‌رسیم

سالم‌خبر: رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: اگر با کمک سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ارز و نقدینگی لازم تامین شود، مشکل مربوط به ذخیره استراتژیک سرم و آنتی‌بیوتکی برطرف می‌شود و به این ترتیب در مورد اقلامی که ممکن است کمبود داشته باشند به یک ذخیره سه ماهه برسیم.

سالم نیوز

سالم‌خبر: رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: اگر با کمک سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ارز و نقدینگی لازم تامین شود، مشکل مربوط به ذخیره استراتژیک سرم و آنتی‌بیوتکی برطرف می‌شود و به این ترتیب در مورد اقلامی که ممکن است کمبود داشته باشند به یک ذخیره سه ماهه برسیم.

سید حیدر محمدی درخصوص تمهدیدات اندیشیده شده در زمینه تامین سرم‌های تزریقی و داروهای درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی، گفت: نگرانی اصلی ما در مورد کمبود سرم‌های تزریقی در فصل تابستان بود که با گرمای هوا مواجه بودیم اما، خوشبختانه با مشکلی مواجه نشدیم. در عین حال پیش‌بینی شده است که از طریق افزایش ظرفیت تولید و واردات بتوانیم ذخیره استراتژیک ایجاد کنیم.

وی

اگر با کمک سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ارز و نقدینگی لازم تامین شود، مشکل مربوط به ذخیره استراتژیک سرم و آنتی‌بیوتکی برطرف می‌شود و به این ترتیب در مورد اقلامی که ممکن است کمبود داشته باشند به یک ذخیره سه ماهه برسیم افزود: در مورد سرم نمکی ذخیره را ایجاد کردیم؛ در مورد همه اقلام دارویی ان‌شاءالله اگر با کمک سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ارز و نقدینگی لازم تامین شود، مشکل مربوط به ذخیره استراتژیک برطرف می‌شود و به این ترتیب در مورد اقلامی که ممکن است کمبود داشته باشند به یک ذخیره سه ماهه برسیم.

رئیس سازمان غذا و دارو، ‌ تاکید کرد: البته در مورد برخی اقلام ممکن است ذخایرمان بیش از سه ماه باشد؛ اما در زمان پیک مصرف ممکن است شرایط متفاوت شود. هرچند بر اساس آنچه که ما پیش‌بینی کرده‌ایم، نباید با مشکل مواجه شویم؛ چراکه از طریق تولید و واردات سعی کردیم مشکلی به وجود نیاید. اما اگر جایی حس کنیم ممکن است روند مصرف غیرمنطقی شده

در حال حاضر موجودی آنتی‌بیوتیک کشور مناسب است تلاش ما این است تمام اقلامی که عمدتا در فصل پاییز و سرما مصرف آنها بالا می‌رود را تامین کنیم باشد ان‌شاءالله مشکل احتمالی را از طریق مسیرهای جایگزین برطرف خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر موجودی آنتی‌بیوتیک کشور مناسب است، اظهار کرد: تلاش ما این است تمام اقلامی که عمدتا در فصل پاییز و سرما مصرف آنها بالا می‌رود را تامین کنیم و به همه تولید کنندگان اعلام کردیم که این ظرفیت را ایجاد کنند.

وی در خصوص تامین واکسن‌ آنفلوآنزا چه تولید داخل و چه وارداتی نیز تصریح کرد: بخش اصلی قرار است با تولیدات داخلی تامین شود که در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی، تولید داخلی موجود است و بخشی محدود هم از طریق واردات وارد خواهد شد که این بخش هم واکسن‌های سه ظرفیتی و چهار ظرفیتی وارد می‌شود./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا