غذا و دارو

امضای طلایی برای پلتفرم‌های فروش دارو از سازمان غذا و دارو گرفته شد

سالم‌خبر: سازمان غذا و دارو از صدور مجوز داروخانه برای سکوهای اینترنتی حذف شد. بدین ترتیب یک امضای طلایی از سازمان غذا و دارو گرفته شد.

سالم نیوز

سالم‌خبر: سازمان غذا و دارو از صدور مجوز داروخانه برای سکوهای اینترنتی حذف شد. بدین ترتیب یک امضای طلایی از سازمان غذا و دارو گرفته شد.

 

به گزارش سالم‌خبر، براساس رای هیات مقررات زدایی، کسب و کارهای اینترنتی دارای مجوز، دیگر نیازی به دریافت مجوز جدید از سازمان غذا و سازمان غذا و دارو از صدور مجوز داروخانه برای سکوهای اینترنتی حذف شد. بدین ترتیب یک امضای طلایی از سازمان غذا و دارو گرفته شد دارو برای عرضه دارو نخواهند داشت.

 در  بند «ج» مصوبات هیات مقررات‌زدایی آمده است:  کلیه سکوهای پلتفرم های دارای مجوز از اتحادیه کسب و کارهای مجازی و یا سایر مراجع صدور مجوز کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند در حوزه عرضه دارو از داروخانه‌های دارای براساس رای هیات مقررات زدایی، کسب و کارهای اینترنتی دارای مجوز، دیگر نیازی به دریافت مجوز جدید از سازمان غذا و دارو برای عرضه دارو نخواهند داشت مجوز معتبر و تحت نظارت سازمان غذا و دارو به مصرف کننده نهایی فعالیت کنند و نیازی به اخذ مجوز جدید ندارند.

در این بند  مقرر شده است: سازمان غذا و دارو مکلف است دستورالعمل نظارت بر فرایند فعالیت و همکاری داروخانه ها با پلتفرم‌ها برای رسیدن دارو از داروخانه به مصرف کننده نهایی

هیات مقررات زدایی اعلام کرده است: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است مجوز فروش برخط دارو توسط شرکتهای توزیع کننده به داروخانه ها و نیز دستورالعمل به کارگیری خدمات سکوها توسط شرکت‌های توزیع کننده را طی چهار ماه ابلاغ کند را طی چهار ماه تدوین و ابلاغ کند.

هیات مقررات زدایی اعلام کرده است: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است مجوز فروش برخط دارو توسط شرکتهای توزیع کننده به داروخانه ها و نیز دستورالعمل به کارگیری خدمات سکوها توسط شرکت‌های توزیع کننده را طی چهار ماه ابلاغ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا