غذا و دارو

اقتصاد داروخانه با تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه نمی‌چرخد

سالم‌خبر: آرش محبوبی رئیس انجمن داروسازان تهران، گفت: داروسازان هر روز باید متناسب با همان روز سیاست تازه ای برای مقابله با تصمیمات مسئولان بگیرند و این موضوع اغلب آن ها را دچار سردرگمی می کند.

سالم نیوز

سالم‌خبر: رئیس انجمن داروسازان تهران، گفت: داروسازان هر روز باید متناسب با همان روز سیاست تازه ای برای مقابله با تصمیمات مسئولان بگیرند و این موضوع اغلب آن ها را دچار سردرگمی می کند.

آرش محبوبی همچنین افزود: داروسازان یک روز ممکن است در بحث تعامل با شرکت های پخش بتوانند از تخفبف بهره مند شوند و روز دیگر نه تنها این مزایا حذف شود بلکه جای خود را حتی به سبد فروشی بدهد.

وی ادامه داد: امروز شرایطی طوری شده که دکتر داروخانه باید دنبال این باشد که چطور عوارض خرید سبدی را مهار کند و

داروسازان هر روز باید متناسب با همان روز سیاست تازه ای برای مقابله با تصمیمات مسئولان بگیرند و این موضوع اغلب آن ها را دچار سردرگمی می کند چطور چک خود را پاس کند

وی می افزاید: در حال حاضر که سبد فروشی رواج دارد صاحبان داروخانه ها باید بگردند ببیند در کدام سبد داروهای مکملی که می خواهند را پیدا و همان را خریداری کنند. بنابراین نمی توان یک دستور العمل ثابت ارائه کرد؛ چرا که هر روز شرایط تغییر می کند. امروز شرایطی طوری شده که دکتر داروخانه باید دنبال این باشد که چطور عوارض خرید سبدی را مهار کند و چطور چک خود را پاس کند.

این داروساز ادامه می دهد: از طرفی با افزایش تعداد داروخانه شاهد هستیم که گردش نقدینگی در داروخانه کاهش

داروسازان یک روز ممکن است در بحث تعامل با شرکت های پخش بتوانند از تخفبف بهره مند شوند و روز دیگر نه تنها این مزایا حذف شود بلکه جای خود را حتی به سبد فروشی بدهد یافته است. در کنار این موضوع برای کمک به مردم و برای اینکه پرداخت از جیب مردم تغییری پیدا نکند شاهد اجرای طرح دارویار هستیم که در عمل قسمت عمده عدد پرداختی دارو به سبد بیمه رفته است. بنابراین نقدینگی ای که باید در اختیار داروخانه ها قرار بگیرد وجود ندارد.

رئیس انجمن داروسازان تهران تاکید می کند: به تمام چالش های امروز داروخانه ها باید این را هم اضافه کرد که شاهد روند پرداخت مرتبی از طرف بیمه ها نیستیم. بنابراین پرداختی بیمه ها هنوز با تاخیر های حداقل دو و سه ماهه همراه است و در برخی

اجرای طرح دارویار فشار مضاعفی به داروخانه ها وارد کرده است. مشکلی که فقط پیش روی داروخانه ها نیست و باعث شده با عدم وصول به موقع مطالبات، این فشار اقتصادی از داروخانه ها به شرکت های پخش و از این شرکت ها به داروسازی ها نیز منتقل شود. اتفاقی که در نهایت دود آن با کمبودهای دارویی در چشم مردم می رود از مواقع حتی این تاخیر ها به پنج ماه و بیشتر هم می رسد که با اقتصاد داروخانه هماهنگی ندارد و خسارت زیادی به آن ها وارد می کند.

به گفته او با سود محدودی که دارو برای داروخانه ها دارد، اجرای طرح دارویار فشار مضاعفی به داروخانه ها وارد کرده است. مشکلی که فقط پیش روی داروخانه ها نیست و باعث شده با عدم وصول به موقع مطالبات، این فشار اقتصادی از داروخانه ها به شرکت های پخش و از این شرکت ها به داروسازی ها نیز منتقل شود. اتفاقی که در نهایت دود آن با کمبودهای دارویی در چشم مردم می رود.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا