غذا و دارو

اسنپ فود هک‌شدنش را تایید کرد هکرها اطلاعات را به مبلغ ۳۰ هزار دلار برای فروش گذاشته‌اند

سالم‌خبر: گروه هکری «آی‌آر لیکس» از حمله خود به اسنپ فود خبر داد و گفت اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر، از جمله نام کاربری، رمز عبور، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و نیز اطلاعات بیش از ۵۱ میلیون آدرس کاربر شامل موقعیت جی‌پی‌اس، آدرس کامل و شماره تلفن را در اختیار دارد.

سالم نیوز

سالم‌خبر: گروه هکری «آی‌آر لیکس» از حمله خود به اسنپ فود خبر داد و گفت اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر، از جمله نام کاربری، رمز عبور، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و نیز اطلاعات بیش از ۵۱ میلیون آدرس کاربر شامل موقعیت جی‌پی‌اس، آدرس کامل و شماره گروه هکری «آی‌آر لیکس» از حمله خود به اسنپ فود خبر داد و گفت اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر، از جمله نام کاربری، رمز عبور، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و نیز اطلاعات بیش از ۵۱ میلیون آدرس کاربر شامل موقعیت جی‌پی‌اس، آدرس کامل و شماره تلفن را در اختیار دارد تلفن را در اختیار دارد.

اطلاعات بیش از ۱۸۰ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه، ۳۶۰ میلیون سفارش، ۳۵ هزار پیک، ۶۰۰ هزار پرداخت سفارش، ۱۶۰ میلیون سفر انجام شده پیک‌ها، ۲۴۰ هزار فروشنده و ۸۸۰ میلیون سفارش محصول، از دیگر اطلاعات هک شده از اسنپ‌فود عنوان شده است.

هکرها

اطلاعات بیش از ۱۸۰ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه، ۳۶۰ میلیون سفارش، ۳۵ هزار پیک، ۶۰۰ هزار پرداخت سفارش، ۱۶۰ میلیون سفر انجام شده پیک‌ها، ۲۴۰ هزار فروشنده و ۸۸۰ میلیون سفارش محصول، از دیگر اطلاعات هک شده از اسنپ‌فود عنوان شده است این اطلاعات را به مبلغ ۳۰ هزار دلار برای فروش قرار داده‌اند. آن‌ها همچنین نمونه‌ای از اطلاعات هک شده را برای بررسی و صحت‌سنجی منتشر کرده‌اند.

این هکرها در گفت‌وگو با وبسایت «دیجیاتو» تاکید کرده‌اند پیش از انتشار عمومی خبر این هک، مدیران اسنپ‌فود

این هکرها در گفت‌وگو با وبسایت «دیجیاتو» تاکید کرده‌اند پیش از انتشار عمومی خبر این هک، مدیران اسنپ‌فود را از آن مطلع نکرده‌اند را از آن مطلع نکرده‌اند.

بررسی نمونه داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد علاوه بر میلیون‌ها داده خصوصی، اطلاعاتی مانند تصاویر ارسالی مشتریان در بخش پشتیبانی اسنپ‌فود نیز در میان اطلاعات درز پیدا کرده وجود دارد. آخرین تاریخ نمونه داده‌ها متعلق به ۲۸ آذر است.
اسنپ‌فود

اسنپ اعلام کرده است که مسئولیت این اتفاق را می‌پذیرد و بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهد داد با تایید این هک در بیانیه‌ای نوشت: «در قدم اول در همکاری با پلیس فتا در حال شناسایی و رفع منبع آلودگی ناشی از اقدام این گروه هکری است.»

این شرکت افزود: مسئولیت این اتفاق را می‌پذیرد و بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهد داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا