بیماری و درمان

یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان کرونا

سلامت نیوز

به گزارش سلامت نیوز، ما در انجمن علمی روان‌پزشکان ایران، در سالگرد روزی که ورود کووید-۱۹ به ایران رسما اعلام شد، یک دقیقه سکوت و قرائت فاتحه و طلب آرامش را به احترام قربانیان این همه‌گیری جهانی بی‌سابقه را پیشنهاد می‌کنیم. این اقدام نمادین یادآور تأثیر عمیقی است که این ویروس بر افراد، خانواده‌ها، جوامع و ملت‌ها در سراسر جهان داشته است.

یک دقیقه سکوت بیان نمادین همبستگی و شفقت نسبت به کسانی است که جان خود را در اثر کووید-۱۹ از دست دادند و همچنین ادای احترام به کادر درمان، و امدادگران و نیروهای بخش خدمات که در خط مقدم نبرد علیه این بیماری قرار داشتند. لحظه، لحظه‌ی تأمل است، زمانی برای گرامی‌داشت یاد و خاطره درگذشتگان و قدردانی از فداکاری‌ها و سختی‌هایی که بسیاری متحمل شدند.

در حالی که جهان با گسترش سریع ویروس و چالش‌های طاقت فرسایی که برای سیستم‌های بهداشت و درمان و اقتصاد ایجاد می‌کرد دست و پنجه نرم می‌کرد، سکوت یک دقیقه‌ای ما نمادی از اتحاد و تاب آوری در برابر ناملایمات است. این یک لحظه عزاداری و شفای جمعی است. نمودی از همبستگی که فراتر از مرزها، فرهنگ‌ها و تفاوت‌ها خواهد بود.

با یک دقیقه سکوت در ساعت ۱۲ ظهر روز اول اسفند، در مورد شکنندگی زندگی، به هم‌پیوستگی انسانی و اهمیت همدلی و شفقت در مواقع بحران، تامل می‌کنیم. لحظه‌ای برای اذعان به فقدان و رنج عمیق ناشی از این همه‌گیری، و تاکید مجدد بر انسانیت، همدل و تعهدمان به حمایت از یکدیگر در این زمانه‌ی چالش برانگیز.

انجمن علمی روان‌پزشکان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا