بیماری و درمان

چگونه با زشت نامیده شدن کنار بیاییم؟

سلامت نیوز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویکی هو، اگر کسی شما را زشت خطاب کند، ممکن است شروع به تعجب کنید که آیا این حقیقت دارد یا خیر. با این حال، آنچه بیش از همه مهم است این است که شما چه احساسی نسبت به خودتان دارید، صرف نظر از اینکه دیگران چه فکری می کنند یا چه می گویند.

اگر کسی شما را زشت خطاب کرد، راهی برای پاسخ دادن آرام و بدون عصبانیت یا ناراحتی پیدا کنید. برای پذیرش خود و ایجاد اعتماد به نفس تلاش کنید. زیبایی را در خود بیابید بدون اینکه صرفاً روی ظاهر خود تمرکز کنید. اگر می‌خواهید احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، هرگز در دریافت حمایت از یک دوست، بزرگسال یا درمانگر تردید نکنید.

خشم خود را کنترل کنید

خشم خود را کنترل کنید اگر زشت نامیده شدن شما به اعصاب شما ضربه می زند، ممکن است احساس ناراحتی یا آسیب دیدگی کنید. سعی کنید بلافاصله استرس نداشته باشید. درعوض، روی مدیریت کامل احساسات خود کار کنید.قبل از پاسخ دادن، سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید. اگر متوجه شدید که عصبانی یا ناراحت هستید، چند نفس عمیق بکشید. هر نفس را به آرامی طولانی کنید تا نفس های طولانی تر و کامل تری بکشید.

نفس های خود را از شکم خود بگیرید، نه از سینه خود.

سعی کنید هر نفس را بشمارید. به عنوان مثال، چهار ثانیه نفس بکشید، سپس به مدت چهار ثانیه بازدم کنید.

سخنان آنها را نادیده بگیرید

سخنان آنها را نادیده بگیرید. نگذارید حرف های کسی روی شما تاثیر بگذارد که نشان دهنده قدرت شما در یک موقعیت است. وقتی حرف های کسی روی شما تاثیر می گذارد و شما را آزار می دهد، آن شخص بر شما حاکم می شود. این قدرت را به فرد ندهید. نظرات آنها را نادیده بگیرید و واکنش احساسی نشان ندهید. شخصیت شما بیشتر از ظاهر شما بیانگر شخصیت شماست.

نادیده گرفتن این نظرات ساده تر از انجام دادن کاری است و ممکن است کمی تمرین نیاز داشته باشد.

با خود تکرار کنید، «کلمات و نظرات این شخص نباید احساس من را نسبت به خودم تغییر دهد.»

از خود دفاع کنید

از حق خودت دفاع کنید. عقب نشینی نکنید. اگر تصمیم دارید صریح صحبت کنید، با اطمینان صحبت کنید. با گفتن اینکه نظرات پست هستند و نشان دهنده شخصیت شما نیستند، از خود دفاع کنید.

مثلاً بگویید: «نمی‌دانم چرا مرا زشت خطاب می‌کنی. نظر شما در مورد ظاهر من تغییری در شخصیت من نمی دهد.»

همچنین می توانید بگویید: «شما قاضی زیبایی نیستید. من خودم را زیبا می بینم زیرا می دانم که فردی دوست داشتنی و مهربان هستم.»

قضاوت آنها را به بیانیه تبدیل کنید

شاید کسی شما را به خاطر داشتن بینی بزرگ، موهای مجعد یا پاهای بزرگ زشت خطاب کند. این ویژگی ها به خودی خود حامل بار منفی نیستند. شاید شما این ویژگی ها را داشته باشید و برخی افراد آنها را جذاب ندانند. اشکالی ندارد. به خود یادآوری کنید که این شخص شما را قضاوت می کند و لازم نیست آن را منفی بدانید.

به عنوان مثال، بگویید: «بله، من یک بینی بزرگ دارم. چقدر زیرکانه متوجه شدید.»

همچنین می توانید بگویید: «ظاهر همه چیز نیست. اما بله، من بازوهای پرمو دارم.»

از طنز استفاده کنید

از طنز استفاده کنید. شوخ طبعی می تواند به رفع هر گونه تنش در موقعیت کمک کند. با این حال، از طنز برای پاسخ دادن به توهین استفاده نکنید. طنز یک راه عالی برای نشان دادن این است که کلمات آنها به شما صدمه نمی زند.

نظر را با اضافه کردن به آن اغراق کنید. به عنوان مثال، بگویید: «من حدس می‌زنم خیلی زشت هستم. من احتمالاً یک روز شبیه قو خواهم داشت!»

برای نظر خود بیش از دیگران ارزش قائل شوید

برای عقیده خود بیش از دیگران ارزش قائل شوید. در نهایت، احساسی که شما نسبت به خودتان دارید، مهمتر از برداشت دیگران از شماست. بسیاری از مردم نظرات زیادی دارند، اما آنهایی که بیشترین اهمیت را دارند، نظراتی هستند که شما نسبت به خودتان دارید. یاد بگیرید آنچه را که خودتان می بینید، بالاتر از دیدی که دیگران شما را می بینند، اولویت بندی کنید.

اگر کسی شما را زشت خطاب کرد، به خود یادآوری کنید که نظر شما مهمتر از نظر اوست و او نمی تواند شما را زشت کند.

به دنبال زیبایی باشید، نه نقص

به دنبال زیبایی باشید نه عیب. بسیاری از مردم خود را با دید انتقادی می بینند. اگر فهرست کردن چیزهایی که در مورد شما «اشتباه» است یا دوست ندارید برایتان آسان است، سعی کنید فهرستی از چیزهایی که در مورد خودتان دوست دارید تهیه کنید. به آینه نگاهی بیندازید و به جای تمرکز بر چیزی که دوست ندارید، آنچه را در بدن خود دوست دارید پیدا کنید. شاید رنگ چشم، رنگ پوست، لب ها، دست ها یا هر چیز دیگری را دوست داشته باشید!

فهرستی از چیزهایی که در مورد بدن خود دوست دارید تهیه کنید و زمانی که احساس ضعف می کنید این موارد را به خود یادآوری کنید.

همچنین می‌توانید کارهایی را که از انجام دادن آن با بدن خود لذت می‌برید، بگنجانید. به عنوان مثال، “من دوست دارم بدنم ورزشی باشد و رقصنده خوبی هستم.”

خودتان را همانطور که هستید بپذیرید

خودتان را همانگونه که هستید بپذیرید. هیچ کس نمی تواند تعریف کند که چه چیزی زیبا، معمولی یا زیبا هستند. به قول معروف “زیبایی در چشم بیننده است” و این در مورد جاذبه نیز صدق می کند. اگر نسبت به ظاهر خود یا آنچه مردم به شما یا در مورد شما گفته اند احساس ضعف می کنید، شروع به ایجاد پذیرش خود کنید.

به عنوان مثال، به خود بگویید: «من از نظر شخصیتی و ظاهری که هستم کامل نیستم. با وجود این کاستی ها می توانم خودم را بپذیرم.»

اگر یک نفر شما را غیرجذاب بداند، پس چه؟ این بدان معنا نیست که همه شما را اینطور می بینند. خودتان را همانطور که هستید بپذیرید و به یاد داشته باشید که نمی توانید همه را راضی کنید.

از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید

از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید. اگر زشت نامیده شدن روی تصویر شما از خود تأثیر گذاشته است، وقت آن است که آن را تغییر دهید. روی گفتن چیزی به خودتان تمرکز کنید که شما را بسازد و افکار مثبت را در ذهنتان بیاورد. به جملات تاکیدی که در زمان حال هستند فکر کنید و سعی کنید هر روز آنها را بگویید. ممکن است در ابتدا کلمات را باور نکنید، اما به آن ادامه دهید و ببینید چه احساسی دارید.

به عنوان مثال، بگویید (یا بنویسید)، “من زیبا هستم” یا “ارزش من بیشتر از هرچیزی است.”

اعتماد به نفس داشته باشید

در تمام کارهایی که انجام می دهید مطمئن باشید. اگر نمی دانید چگونه اعتماد به نفس داشته باشید یا احساس نمی کنید می توانید اعتماد به نفس داشته باشید، طوری رفتار کنید که اعتماد به نفس دارید. به عنوان مثال، از خود بپرسید: «کسی که اعتماد به نفس دارد اکنون چه می کند؟ آنها چگونه پاسخ خواهند داد؟» خود را با اعتماد به نفس ببینید، حتی اگر باور ندارید. وقتی مردم شما را فردی با اعتماد به نفس می بینند، ممکن است کمتر شما را مسخره کنند یا به شما توهین کنند.

همانطور که برخی از مردم می گویند، “تا زمانی که آن را بسازید، جعل کنید.” به زودی متوجه خواهید شد که احساس اعتماد به نفس آسان تر و آسان تر می شود.

به عنوان مثال، ممکن است هنگام عبور از کنار کسی صدای پوزخندی را بشنوید. سر خود را بالا نگه دارید و نشان دهید که چقدر اعتماد به نفس دارید.

کارهایی را انجام دهید که احساس خوبی به شما می دهد

کارهایی را انجام دهید که به شما احساس خوبی می دهد. اگر بعد از اینکه کسی شما را زشت خطاب کرد احساس بدی نسبت به خود دارید، سعی کنید کاری انجام دهید که احساس خوبی نسبت به خودتان ایجاد کند. در حالی که نمی توانید فوراً ظاهر خود را تغییر دهید، می توانید توجه خود را به انجام کارهایی معطوف کنید که به شما احساس شادی، آرامش یا آسودگی می دهد. این کار می تواند به شما کمک کند تا با استرس مقابله کنید و در کل احساس بهتری داشته باشید.

به عنوان مثال، به پیاده روی بروید، حمام کنید، در یک مجله بنویسید یا به موسیقی گوش دهید.

در فعالیت هایی که از آن لذت می برید شرکت کنید که ممکن است ورزش، هنرهای رزمی، موسیقی یا آشپزی باشد.

مراقب بدن خود باشید

مراقب بدن خود باشید. برای مراقبت از خود کمی تلاش کنید. به عنوان مثال، بهداشت را رعایت کنید، مانند تعویض لباس (از جمله زیر شلوار و جوراب)، دوش گرفتن منظم، مسواک زدن و استفاده از دئودورانت. مراقبت از خود را تمرین کنید تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، مانند اینکه صبح وقت بگذارید تا موهایتان زیبا به نظر برسد، لباس های تمیزی بپوشید که نشان دهنده استایل شما باشد و ظاهری که دوست دارید ایجاد کنید.

سبک شخصی را انتخاب کنید که نشان دهنده شخصیت شما باشد. لباس هایی بپوشید که مناسب، راحت باشند و احساس خوبی در مورد خودتان ایجاد کنند.

“زشت” خوانده شدن با “نداشتن مراقبت” متفاوت است. مسئولیت تصویر خود و چیزهایی که می توانید تغییر دهید را بپذیرید.

با یک بزرگسال صحبت کنید

با یک بزرگسال صحبت کنید. چه نیاز به حمایت داشته باشید و چه کسی که به او اعتماد کنید، صحبت با یک بزرگسال می تواند کمک کننده باشد. او ممکن است یک معلم، والدین، مربی یا رهبر معنوی باشد. آنها ممکن است گوش شنوا داشته باشند یا به شما توصیه هایی در مورد نحوه برخورد با موقعیت هایی که مردم سعی می کنند به شما آسیب برسانند، بدهند. آنها حتی ممکن است به شما کمک کنند تا مداخله کنید یا با فردی که شما را زشت خطاب کرده است، مقابله کنید.

بزرگسالان جوان‌تر بودن را به خاطر می‌آورند و ممکن است بتوانند بر اساس تجربیات خود مشاوره دهند. ممکن است از اینکه آنها چقدر می توانند درک کنند و مفید باشند تعجب کنید.

با دوستان واقعی خود باشید

با دوستان واقعی خود باشید. اگر “دوستان” شما را مسخره می کنند یا شما را زشت خطاب می کنند، دوباره به این که چه کسی را دوست می دانید نگاه کنید. یک دوست واقعی از شما حمایت می‌کند و به شما اهمیت می‌دهد، نه اینکه شما را خراب کند یا شما را مسخره کند. در کنار دوستانی باشید که به شما احساس خوبی می دهند. به هر حال، جذب دوستان «باحال» که نسبت به شما بد هستند، همچنان احساس بدی در شما ایجاد می کند.

حتی اگر با افراد کمتر «باحال» وقت می گذرانید، با افرادی باشید که با شما خوب رفتار می کنند، به شما احترام می گذارند و باعث نمی شوند نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید.

با دوستانی باشید که شما را همان طور که هستید می بینند و نه فقط به خاطر اینکه چقدر “باحال” یا جذاب هستید. آنها باید شما را بسازند و از شخصی که هستید خوششان بیاید، نه فقط ظاهرتان.

به یک درمانگر مراجعه کنید

به یک درمانگر مراجعه کنید. اگر با مشکلات قلدری، خودانگاره یا عزت نفس دست و پنجه نرم می کنید، یک درمانگر می تواند به شما کمک کند. راه هایی برای کنار آمدن با احساسات و ایجاد عزت نفس خود بیاموزید. اگر در نتیجه قلدری یا توهین با اضطراب یا افسردگی دست و پنجه نرم می کنید، درمانگر می تواند به شما کمک کند تا راه هایی برای احساس بهتر در مورد خودتان پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا