بیماری و درمان

با پراسترس‌ترین مشاغل دنیا آشنا شوید

سلامت نیوز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزیاتو، اضطراب به خودی خود چیز بدی نیست. در حقیقت، اغلب ما قبول داریم که مقدار مشخصی از اضطراب می‌تواند به ما انگیزه دهد تا به جلو پیش برویم و به ما کمک می‌کند تا کارها را به سرانجام برسانیم. با این حال، اضطراب زیاد می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و برای سلامت ما مخرب باشد.

در دنیای امروز، اغلب افراد شاغل بیشتر روز خود را درگیر شغل خود هستند و گرچه هیچ شغل بدون اضطرابی وجود ندارد، اما برخی شغل‌ها ذاتاً اضطراب آورتر از بقیه هستند.

حالا مروری بر برخی از پر استرس ترین مشاغل خواهیم داشت.

پرستار اورژانس

کار در اورژانس مناسب دل نازک ها نیست. این شغل به مقاومت بالایی در برابر اضطراب نیاز دارد چون شغلی به خودی خود اضطراب آور در محیطی اضطراب آور است. در این شغل دائماً و تحت فشار در حال تصمیم گیری هستید، تصمیماتی که در صورت اشتباه بودن، عواقب فاجعه باری دارند.

متخصص بیهوشی

متخصص بیهوشی باید بیماران را در یک حالت بیهوشی کنترل شده فرو ببرد و با اتمام عمل جراحی، آن ها را به «زندگی» بازگرداند. در بدترین حالت، متخصص بیهوشی باید با واکنش منفی بدن بیمار به داروهای تزریق شده رو به رو شود، امری که می تواند به مرگ بیمار منجر شود.

مشاور سلامت روان

شغل مشاوره ی سلامت روان به سطحی از دسترس پذیری روانی می تواند بسیار انرژی بر باشد. به علاوه، این افراد مجبور به رویارویی با موقعیت های حساسی هستند، به طوری که در برخی موارد صحبت های آن ها می تواند وضع را برای بیمار بدتر کند.

اپراتور اورژانس

اپراتورهای اورژانس باید تصمیمات سریعی بگیرند که می توانند به معنای واقعی کلمه بر مرگ و زندگی یک فرد تأثیرگذار باشند. مهارت های ارتباطی آن ها باید خوب باشد تا بتوانند با مردم در موقعیت های اضطراب آور با آرامش صحبت کنند.

خبرنگار

تصور جذاب و رویایی که از شغل خبرنگاری دارید را فراموش کنید. خبرنگارها ساعت های طولانی کار می کنند، باید خود را با ضرب الاجل های کوتاهی وفق دهند، درآمد خوبی ندارند و گاهی جان خود را هم به خطر می اندازند.

گوینده اخبار

قرار داشتن زیر ذره بین نگاه عمومی به طور مداوم، در توان هر کسی نیست. گویندگان اخبار همچنین مجبور به خواندن اخباری هستند که تأثیر زیادی بر زندگی دیگران دارند، امری که فشار وارده بر گوینده برای انتقال پیام به شکل مناسب را بیشتر می سازد. زنده بودن برنامه را هم نباید فراموش کرد.

مددکار اجتماعی

مددکاران اجتماعی با تاریک ترین بخش های طبیعت انسان مواجه می شوند. آن ها در معرض غفلت، خشونت و بسیاری موقعیت های ناراحت کننده و خشونت آمیز دیگر قرار می گیرند.

آتش نشان

آتش نشانی شغلی اورژانسی است و به همین دلیل آتش نشان ها برای انجام کار خود به سریع ترین و مؤثرترین شکل ممکن، تحت اضطراب بسیار زیادی قرار دارند. به همه این ها باید در معرض خطر بودن جان خود و تأثیری که شغل آن ها می تواند بر زندگی دیگران داشته باشد را اضافه کرد.

مأمور پلیس

مأموران پلیس یکی از اضطراب آورترین مشاغل دنیا را دارند، به دلایلی که بدیهی است. این شغل بسیار پر ریسک است و حقوق مناسبی ندارد. به علاوه، در این شغل خطر همیشه در حین انجام وظیفه بسیار بالا است.

پرسنل ارتش و نظامی ها

هیچ شغلی به لحاظ هم فیزیکی و هم روانی به طاقت فرسایی کار در ارتش و افراد نظامی نیست. این به ویژه در مورد زمانی صدق می کند که درگیری رخ دهد. ارتشی ها تحت تمرینات طاقت فرسایی قرار می گیرند تا برای بدترین حالت ممکن آماده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا