آرایشی و بهداشتی

واردات هیچ‌گاه مانع تولید نبوده است؛ ممنوعیت فقط به ضرر مصرف‌کننده است

سالم‌خبر: رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، گفت: نباید بازار واردات محصولات آرایشی بهداشتی به بهانه تقویت تولید در کشور بسته شود. تولید وقتی کیفی است که بتوانیم صادرات به خارج کشور داشته باشیم و سهم مناسبی از بازار کشورهای دیگر تصاحب کنیم و این در شرایطی محقق می‌شود که بازار داخلی رقابتی شود به همین دلیل نیز شرایط برای واردات فراهم باشد.

سالم نیوز

سالم‌خبر: رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، گفت: نباید بازار واردات محصولات آرایشی بهداشتی به بهانه تقویت تولید در کشور بسته شود. تولید وقتی کیفی است که بتوانیم صادرات به خارج کشور داشته باشیم و سهم مناسبی از بازار کشورهای دیگر تصاحب کنیم و این در شرایطی محقق می‌شود که بازار داخلی رقابتی شود به همین دلیل نیز شرایط برای واردات فراهم باشد.

محمدرضا بحیرایی،در

نباید بازار واردات محصولات آرایشی بهداشتی به بهانه تقویت تولید در کشور بسته شود. تولید وقتی کیفی است که بتوانیم صادرات به خارج کشور داشته باشیم و سهم مناسبی از بازار کشورهای دیگر تصاحب کنیم نشست خبری با بیان اینکه رسالت کار آرایشی و بهداشتی پیشگیری از درمان و کاهش هزینه‌های بهداشت و دارو است، اظهار کرد: فعالیت اعضای این انجمن ابتدا در حوزه واردات بود، اما بعد از ممنوعیت واردات در دهه ۹۰، محصولات شوینده در بازار تامین بود، اما جای محصولات وارداتی که بیشتر لوازم آرایشی بهداشتی بودند در بازار خالی بود. بنابراین خیلی از واردکنندگان به تولید روی آوردند.

وی با بیان اینکه بعد از ممنوعیت

بعد از ممنوعیت واردات لوازم آرایشی بهداشتی حدود ۴۰ هزار نفر بیکار شدند واردات لوازم آرایشی بهداشتی حدود ۴۰ هزار نفر بیکار شدند، تصریح کرد: اما بعد از ورود بخشی از واردکنندگان به حوزه تولید، این افراد به کار برگشتند و الآن حتی با کمبود نیرو مواجه هستیم. البته رونق تولید به معنی موافقت با ممنوعیت واردات نیست، بلکه همچنان به واردات هم نیاز است، چراکه واردات با ایجاد رقابت باعث ارتقای صنعت می‌شود. به طور کلی واردات مانع تولید نیست و اگر ممنوع باشد، مصرف کننده ضرر تاکنون ۸۰۰۰ پروانه در حوزه تولید بدون کارخانه صادر شده که ۵۰۰ مورد از این پروانه‌ها فعال شدند و در میان آن‌ها ۲۰۰ پروانه حدود ۹۵ درصد بازار را در اختیار دارند می‌کند.

در اکثر کشورهای جهان در این حوزه در کنار تولید، واردات هم انجام و صنعت داخلی در مواجهه با رقبای خارجی مجبور به توسعه‌ی واحدهای تحقیق و پژوهش، فرمولاسیون، برندینگ، بسته بندی و سایر بخش‌های صنعت سرمایه گذاری می‌شده است . بنابراین رشد صنعت، مدیون وجود بازار رقابتی بوده است. بازاری که محرک صنعتگران بوده تا کالای با کیفیت تر و متنوع‌تر به بازار عرضه کنند.

به گفته رئیس انجمن

در حال حاضر یکی از معضلات همکاری با برندهای خارجی، ممنوعیت واردات بالک است واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران تاکنون ۸۰۰۰ پروانه در حوزه تولید بدون کارخانه صادر شده که ۵۰۰ مورد از این پروانه‌ها فعال شدند و در میان آن‌ها ۲۰۰ پروانه حدود ۹۵ درصد بازار را در اختیار دارند. همچنین در حال حاضر یکی از معضلات همکاری با برندهای خارجی، ممنوعیت واردات بالک (مواد آماده آرایشی با رنگبندی‌های مختلف آماده پر شدن در پوکه یا ظرف) است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا