آرایشی و بهداشتی

لیپوساکشن بیشترین آمار مرگ و میر را در جراحی های زیبایی دارد 

سالم‌خبر: نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و ایتاد دانشگاه  گفت : مثلث دلال‌های بلاگر و تکنسین و مراکز جراحی متخلف در حال حاضر عامل گسترش اعمال جراحی زیبایی بی‌رویه و لیپوساکشن‌های غیرضروری در کشور شده اند که موجب پارگی داخل احشاء‌یی و مرگ 14 بیمار طی یک سال اخیر شده است.

سالم نیوز

سالم‌خبر: نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و ایتاد دانشگاه  گفت : مثلث دلال‌های بلاگر و تکنسین و مراکز جراحی متخلف در حال حاضر عامل گسترش اعمال جراحی زیبایی بی‌رویه و لیپوساکشن‌های غیرضروری در کشور شده اند که موجب پارگی داخل احشاء‌یی و مرگ 14 بیمار طی یک سال اخیر شده است.

سید نجات حسینی بیان کرد : متاسفانه  اخیرا مشاهده شده  است  که  برخی  افراد غیر فوق  تخصص و  برخی تکنسین ها  و …. به  وسیله  تبلیغات  فریبنده   و عکسهای برهنه و  پیشنهاد قیمت پایین  ، انواع عمل لیپوساکشن و  غیره  را  با همکاری مراکز جراحی  انجام  می  دهند  که  به  دلیل  اینکه  در  این  حوزه  آموزش و دوره  لازم  را  ندیده  اند  ، بیمار  دچار  عوارض مختلف شدید شده که  حتی  منجر

مثلث دلال‌های بلاگر و تکنسین و مراکز جراحی متخلف در حال حاضر عامل گسترش اعمال جراحی زیبایی بی‌رویه و لیپوساکشن‌های غیرضروری در کشور شده اند که موجب پارگی داخل احشاء‌یی و مرگ 14 بیمار طی یک سال اخیر شده است  به مرگ  فرد  می شود .

وی ادامه داد : برخی افراد غیرفوق تخصص که  با اصول علمى لیپوساکشن آشنا نيستند ، این عمل های مهم را حتی در مطب ها یا مکان های  زیرزمینی بدون امکانات انجام  می دهند که به گونه ای بازی  باسلامت و جان  مردم  است  .

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی متذکر شد : از مهمترین عوارضی که طی انجام عمل لیپوساکشن توسط فرد غیر فوق تخصص انجام شده گزارش شده  می توان به بروز نکروز ، آمبولی چربی ،آمبولی لخته خون ، کم خونی ،صدمه احشا داخل شکمی ، عفونت و ابسه  محل تزریق چربی ، اغما رفتن و حتی در برخی موارد فوت بیمار را اشاره کرد .

دکتر نجات حسینی مطرح کرد : علت بروز عوارض عمل  لیپوساکشن توسط افراد غیر فوق تخصص را در اغلب موارد می توان ساعات طولانی بیهوشی ،  صدمه به کبد و طحال و احشا شکمی و کشیدن چربی بیش از حد در یک مرحله

مهمترین عوارضی که طی انجام عمل لیپوساکشن توسط فرد غیر فوق تخصص انجام شده گزارش شده بروز نکروز ، آمبولی چربی ،آمبولی لخته خون ، کم خونی ،صدمه احشا داخل شکمی ، عفونت و ابسه  محل تزریق چربی ، اغما رفتن و حتی در برخی موارد فوت بیمار بوده است اشاره کرد .

نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران عنوان کرد : متاسفانه در شهریورامسال ۳  مورد فوتی به دلیل انجام عمل  لیپوساکشن توسط افراد غیر فوق تخصص و چهار مورد نیز در تیر و خرداد امسال گزارش کرد .

وی افزود : حدود ۱۴ بیمار  در طی یک سال نیز به دلیل انجام عمل  لیپوساکشن توسط افراد غیر فوق تخصص ، دچار پارگی داخل احشاء ای شده اند که می تواند بسیار مشکل ساز باشد .

متاسفانه به دلیل عدم توجه مردم و سهل انگاری در انتخاب محل و افراد واجد شرایط لازم برای انجام جراحی زیبایی باید اقداماتی انجام بدهیم تا در آینده رخ  ندهد . از مسئولین محترم تقاضای پیگیری و رسیدگی فوری داریم .

حسینی گفت : متاسفانه، مثلث، دلال -بلاگر و تکنسین و  مراکز جراحی متخلف  عامل گسترش اعمال جراحی زیبایی بی رویه و لیپو ساکشن های غیر صروری می باشند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا