اخبار بازی

۱۵ بازی داستانی که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

گیمفا

بازی‌هایی که عموماً در نزد طرفداران محبوب یا منفور هستند، معمولاً برای مدت طولانی در حافظه باقی می‌مانند، اما عناوینی وجود دارند که طرفداران را به دو دسته تقسیم می‌کنند و می‌توانند قدرت ماندگاری بالایی داشته باشند. با توجه به نظرات مردم پیرامون اینکه این نوع بازی‌ها تا چه اندازه خوب یا بد هستند، بحث‌ها و صحبت‌ها در مورد آن‌ها هرگز به طور کامل به پایان نمی‌رسد. در این مقاله به بررسی چند بازی تک نفره از این قبیل می‌پردازیم.

The Last of Us Part 2

بازی تحسین شده‌ی The Last of Us Part 2 عنوانی است که موافقان و مخالفان زیادی دارد. از منظر گیم‌پلی و طراحی نمی‌توان به این اثر اکشن ماجراجویی با المان‌های مخفی‌کاری ایرادی وارد کرد، اما داستان آن تا کنون واکنش‌های زیادی را برانگیخته است. با لو رفتن قسمت‌هایی از داستان بازی پیش از عرضه‌ی رسمی آن، به نظر می‌رسد The Last of Us Part 2 قبل از انتشار در این مسیر قرار داشته است.

در گیمفا نیز اعضای تیم تحریریه نظرات متفاوتی پیرامون بازی داشته‌اند که دیدگاه‌های خود را در قالب مقالات مختلف با شما به اشتراک گذاشته‌اند:

  • بررسی داستان و شخصیت پردازی The Last of Us Part 2؛ زیر پوست غم
  • آنالیز: چرخۀ نفرت و درماندگی The Last of Us Part 2 در نقل آن

Metal Gear Solid 5: Phantom Pain

15 بازی تک‌نفره که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

هیدئو کوجیما در کارگردانی بازی‌هایی مهارت دارد که مردم یا عاشق آن‌ها می‌‌شوند یا از آن‌ها متنفر. بازی Metal Gear Solid 5 یکی از این آثار بحث‌برانگیز است. ناکامل بودن و تصمیمات داستانی بحث‌برانگیز در این بازی باعث شد تا بسیاری از افراد به مخالفت با آن بپردازند. با این حال، اثر مذکور از نظر گیم‌پلی درخشان ظاهر شد و افراد زیادی می‌گویند که Metal Gear Solid 5 از این حیث، یکی از بهترین بازی‌های مخفی کاری محسوب می‌شود که تاکنون ساخته شده است.

Batman: Arkham Knight

15 بازی تک‌نفره که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

بسیاری از طرفداران معتقدند که Batman: Arkham Knight ضعیف‌ترین بازی این سه‌گانه است و مخالفان بیشتری نسبت به نسخه‌های Arkham City و Arkham Asylum دارد. اگرچه اثر مذکور طرفداران خود را دارد، اما مواردی مانند توییست‌ها و افشاگری‌های مربوط به ویلن اصلی و وجود فعالیت‌های جانبی تکراری در کنار پیاده‌سازی بحث‌برانگیز Batmobile باعث شد تا بسیاری با این بازی به مخالفت بپردازند.

Fallout 4

15 بازی تک‌نفره که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

بیش از یک دهه‌ قبل، شرکت Bethesda بازی‌های نقش‌آفرینی جهان باز تحسین‌ شده‌ای شامل Oblivion ،Fallout 3 و Skyrim را منتشر کرد. بازی Fallout 4 که در سال ۲۰۱۵ در دسترس قرار گرفت، در مقایسه با عناوین اشاره شده یک گام عقب‌تر بوده است. اگرچه این بازی به لطف دنیای جذاب خود یک اثر خوب به شمار می‌رود، اما وجود ایراداتی مانند ساده‌سازی مکانیزم پیشرفت و پیاده‌سازی ضعیف سیستم دیالوگ موجب شد تا برخی از طرفداران به بازی اعتراض کنند.

Starfield

15 بازی تک‌نفره که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

انتشار بازی مورد انتظار Starfield باعث شد تا بحث‌های زیادی در مورد آن ایجاد شود. این بازی روی انتخاب‌های بازیکنان و کاوش در دنیای علمی-تخیلی خود تاکید دارد که به خودی خود جذاب است. اما با این حال، مخالفان مشکلات فنی، صفحات بارگذاری زیاد، ساختار تقسیم‌بندی شده دنیای بازی و میزان تأکید آن بر تولید رویه‌ای را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

GTA 4

15 بازی تک‌نفره که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

حتی GTA 4 به عنوان یکی از بهترین‌ بازی‌ها از نظر کسب بالاترین میانگین نمرات متاکریتیک و یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ نیز می‌تواند به یک اثر تفرقه‌انگیز تبدیل شود که این امر طی چند هفته پس از انتشار آن در سال ۲۰۰۸ رخ داد. استفاده از یک موتور جدید، داستان جذاب و دنیای باز خاص و پرجزئیات آن مورد تحسین گسترده‌ قرار گرفت. اما تغییر لحن به سمت ارائه‌ی یک داستان جدی‌تر و تاریک‌تر نسبت به عناوین قبلی باعث شد تا برخی طرفداران مخالفت خود را با آن نشان دهند.

Days Gone

days gone photo mode

تعداد طرفداران Days Gone از زمان انتشار بازی به رشد خود ادامه داده است. دنیای باز سیستماتیک این اثر، جهانی است که دائماً بازیکنان را تشویق می‌کند تا با انبوهی از محتوا و فعالیت‌های مختلف درگیر شوند. شما می‌توانید از مکانیک‌های مربوط به موتورسواری گرفته تا مبارزه با خیل عظیم زامبی‌ها، از محیط پسا آخرالزمانی بازی به روش‌های جالبی استفاده کنید. با این حال، این اثر از نظر عملکرد فنی در هنگام عرضه ضعیف ظاهر شد. علاوه بر این، طرفداران از ایرادات موجود در گیم‌پلی و داستان‌گویی نیز انتقاد کردند.

Rise of the Ronin

15 بازی تک‌نفره که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

اولین بازی جهان باز استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت، موفق ظاهر شود. بازی Rise of the Ronin که اخیراً برای کنسول PS5 منتشر شده، به علت مشکلاتی از قبیل جهان باز پیش پا افتاده، داستان‌سرایی نه‌ چندان جالب و ایرادات فنی مختلف، مورد انتقاد قرار گرفته است. با این حال، اثر مذکور به لطف سیستم مبارزات جذاب و مکانیک‌های پیمایش لذت‌بخش، طرفداران سرسختی دارد.

Dark Souls 2

15 بازی تک‌نفره که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

Dark Souls 2 که احتمالاً عجیب‌ترین و تجربی‌ترین بازی در میان همه عناوین سولزلایک From Software است، توسط بسیاری به عنوان بحث برانگیزترین اثر این استودیو شناخته می‌شود. این اثر به دلیل مسائلی مانند طراحی مراحل عجیب، عدم تعادل سطح دشواری و موارد دیگر انتقادات زیادی را دریافت کرده است. نکتۀ جالب توجه آن است که این عنوان بالاترین میانگین متاکریتیک را در فرنچایز Dark Souls دارد.

Resident Evil 3 Remake

15 بازی تک‌نفره که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

پس از انتشار ریمیک Resident Evil 2 در سال ۲۰۱۹ و کسب‌ موفقیت‌های فراوان، انتظارات از کپکام برای Resident Evil 3 Remake بالا بود. اما این بازی نتوانست آن طور که انتظار می‌رفت، موفق ظاهر شود. Nemesis در این اثر آن موجود ترسناک تعقیب‌کننده‌ای که بسیاری به آن امید داشتند نبود. همچنین بخش‌های مهمی از بازی اصلی در نسخه‌ی ریمیک حذف شده بودند که از موارد منفی آن به شمار می‌روند. از سوی دیگر، مدت زمان کوتاه بازی نیز یکی دیگر از ایرادات آن است. با تمام این اوصاف، ریمیک Resident Evil 3 همچنان یک اثر وحشت بقای سرگرم‌کننده و بهینه‌ شده محسوب می‌شود، اما با عدم دستیابی به سطح کیفیتی که اکثر بازی‌های Resident Evil در سال‌های اخیر داشتند، در رتبه‌ی پایین‌تری در این سری قرار می‌گیرد.

The Order: 1886

15 بازی تک‌نفره که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

سونی در نیمه دوم چرخه عمر کنسول PS4، عناوین فرست پارتی شایسته و جذابی را منتشر کرد، اما در این میان تعداد معدودی از این بازی‌ها نتوانستند موفق عمل کنند. The Order: 1886 یک نمونه‌ی واضح از این آثار است. این بازی شوتر سوم شخص که توسط استودیوی Ready At Dawn با همکاری Santa Monica توسعه یافت، یک بازی کاملاً پر زرق و برق به شمار می‌رود که در عین حال، از فضاسازی جذاب و داستان‌سرایی سینمایی مناسبی برخوردار است. این موارد برای بسیاری از طرفداران جذاب بود، اما گیم‌پلی ساده و مدت زمان کوتاه بازی موجب شد تا برخی به بازی انتقاد وارد کنند.

Final Fantasy 16

15 بازی تک‌نفره که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

بازی‌های Final Fantasy همواره طرفداران را به دو دسته تقسیم می‌کنند و Final Fantasy 16 نیز این روند را ادامه داد. بازی به لطف روایت خوب و سیستم مبارزات جذاب و هیجان‌انگیز، طرفداران زیادی را به خود جلب کرد اما طرفداران قدیمی این فرنچایز دور شدن مبارزات این نسخه از ریشه‌ها، ساده‌سازی مکانیک‌های نقش‌آفرینی و ماموریت‌های فرعی نه چندان جالب را مورد حمله قرار دادند.

Silent Hill 4: The Room

15 بازی تک‌نفره که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

Silent Hill 2 احتمالاً آخرین بازی این مجموعه است که مورد تحسین همگان قرار گرفت، اما Silent Hill 4: The Room شاید تفرقه‌برانگیزترین و بحث‌برانگیزترین بازی این سری باشد. این عنوان نقطه‌های اوج و فرود فراوانی دارد و در عین حال، دارای پازل‌هایی با طراحی عجیب و غریب است. اما این اثر مقیاس را با برخی ترس‌های روان‌شناختی جالب، جلوه‌های بصری درجه یک (به ویژه برای آن زمان) و لحظات داستانی خاطره‌انگیز متعادل می‌کند.

Mass Effect 3

15 بازی تک‌نفره که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

Mass Effect 3 مطمئناً یک انتخاب واضح برای این فهرست محسوب می‌شود و وجود آن اجتناب‌ناپذیر است. پس از اینکه استودیوی BioWare با Mass Effect 2 و کسب موفقیت‌های مختلف به اوج رسید، انتظارات از نسخه‌ی سوم به شدت بالا رفت. با این حال، پایان بحث‌برانگیز و تاکید کمتر روی مکانیزم انتخاب و عواقب نسبت به آنچه انتظار می‌رفت، موجب شد تا انتقادات زیادی به این اثر نقش‌آفرینی علمی-تخیلی وارد شود. با این وجود، طرفداران Mass Effect 3 اعتقاد دارند که علی‌رغم این مشکلات، بازی مذکور با داشتن مکانیزم‌های تیراندازی جذاب، مبارزات هیجان‌انگیز و شخصیت‌هایی به یاد ماندنی، یک اثر فوق‌العاده محسوب می‌شود و تجربه‌ی آن ضروری است.

Death Stranding

15 بازی تک‌نفره که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند

یک بازی دیگر از هیدئو کوجیما در این لیست حضور دارد. کوجیما و تیمش با Death Stranding عنوانی متفاوت را ارائه کرد که خیلی‌ها انتظارش را نداشتند. پس از انتشار بازی، نظرات و دیدگاه‌های متفاوتی در میان طرفداران ایجاد شد. برای بسیاری از گیمرها، دنیای سورئال پساآخرالزمانی، بخش چندنفره‌ی جالب و گیم‌پلی منحصر به فرد، این بازی را به یک تجربه‌ی فراموش نشدنی برای آن‌ها تبدیل کرده است. با این حال، بسیاری دیگر گیم‌پلی را خسته کننده و غیر جذاب می‌دانند. حال باید منتظر ماند و دید تا کوجیما برای Death Stranding 2 چه چیزهایی را تدارک دیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا