اخبار بازی

نقدها و نمرات Lies of P منتشر شدند

گیمفا

یک هفته پیش از انتشار Lies of P، نقدها و نمرات این عنوان نیز از سوی وبسایت‌های معتبر منتشر شدند.

گیمفا نیز ساعاتی پیش همراه با پایان امبارگوی بازی، نقد و بررسی Lies of P را منتشر کرد که بخش نتیجه‌گیری آن را در ادامه مطالعه می‌کنید:

Gamefa 9/10

بازی Lies of P نمونه‌ای عالی از یک اثر سولزلایک است که خود را به الهام از آثار فرام سافتور محدود نکرده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از داستان و دنیاپردازی گرفته تا مبارزات، سلاح‌ها، گرافیک هنری و بهینه‌سازی، Lies of P پکیجی کامل از تمام چیزهایی است که سازندگان باید رعایت کنند و به آن اهمیت دهند. قطعا Lies of P یکی از خوش‌ساخت‌ترین آثار AA چند سال اخیر به حساب می‌آید که می‌تواند تجربه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به آثار هاردکور و سولزلایک باشد.

مصطفی زاهدی

God is a Geek 10/10

Lies of P یک دستاورد خیره‌کننده برای Neowiz به شمار می‌رود و یکی از بهترین بازی‌های سولزلایکی است که توسط استودیوهایی غیر از فرام سافتور تجربه کرده‌ام.

Gameinformer 9.5/10

بزرگ‌ترین نقطۀ قوت Lies of P آن است که چگونه در هر لحظه و موقعیت به شما پاداش می‌دهد و شما را در یک مسیر پر پیچ و خم و چالش‌برانگیز قدرتمند‌تر می‌کند. من حتی زمانی که بازی باعث خشم من می‌شد، نمی‌توانستم آن را کنار بگذارم. بازی به خوبی سرگرم‌کنندگی و لذت ژانر سولزلایک را با چالشی که ارائه می‌دهد ترکیب می‌کند و تنها در چند موقعیت محدود عملکرد پایین‌تر از انتظاری دارد. همچنین، بازی به جای نگاه به ورژن دیزنی، الهام خوبی از پینوکیوی اصلی نوشته شده توسط کارلو کولودی می‌گیرد. بالاتر از هر چیز، Lies of P نقاط قوت و هایلایت‌های عناوین سولزلایک قبل از خود را دریافت می‌کند و از آن‌ها درس می‌گیرد تا چیزی جذاب و منحصر به فرد ارائه دهد.

TheSixthAxis 9/10

مبارزات روان، اکتشاف یکپارچه و مکانیک‌هایی که به بهترین شکل ممکن اعمال شده‌اند، بازی Lies of P را به یک سولزلایک عالی تبدیل می‌کنند. وقتی شما یک خروجی بصری زیبا، جهانی با طراحی متروک، طراحی صدای عالی و داستانی جذاب دارید، بازی به طور خودکار به سطحی بالا می‌رسد. در نهایت، Lies of P همان بلادبورن با هنرمندی تیموتی شالامی است و کارهای زیادی انجام می‌دهد تا خود را منحصر به فرد کند – من دروغ نمی‌گویم.

IGN 8/10

Lies of P زیادی از الهامات خود پیرامون ژانر سولزلایک دور نمی‌شود، اما نقش خود را به شدت خوب ایفا می‌کند.

Gamespot 8/10

به طور کلی، Lies of P مکانیک‌ها و ایده‌هایی که قبلاً خلق شده‌اند را با داستان و زیبایی شناسی خاص خود ارائه می‌دهد. این شاید یک رویکرد مشتق شده باشد، اما در هر صورت بازی موفق می‌شود تا یک تجربۀ سولزلایک مستحکم ارائه دهد؛ چرا که یکایک مکانیک‌ها به صورت یکپارچه در کنار هم قرار می‌گیرند تا اتمسفری چالش‌برانگیز، متنوع و جذاب خلق کنند. شاید بتوان به تشابه آن با آثار دیگری که پیش از این منتشر شده‌اند انتقاد کرد، اما حقیقتاً بسیاری از استودیوهای دیگر نیز تلاشی مشابه انجام داده و شکست خورده‌اند. این یک تلاش آسان و سهل نبود؛ اگرچه این عنوان فرمول را تغییر نمی‌دهد یا از نو نمی‌سازد، اما همچنان بسیار لذت‌بخش است.

Siliconera 7/10

Lies of P شرحی فوق‌العاده از آن است که با یک آی‌پی عمومی چه کارهایی می‌شود انجام داد و آزمایش و امتحانی در زمینۀ خلاقیت است.

Cultured Vultures 6/10

اگرچه مشخص است که این اثر علاقۀ زیادی به ژانر سولزلایک دارد، اما در نهایت شامل چیزی که این بازی‌ها را جذاب می‌کند، نمی‌شود. شاید کسانی که عاشق بازی‌های هاردکور هستند چیز جذابی این وسط پیدا کنند.

VG247 4/10

شاید کمی سرگرمی بتوان در Lies of P پیدا کرد. اکشن بازی شایسته به شمار می‌رود، اما به اندازۀ کافی پولیش نشده است. اتمسفر آن می‌تواند جذاب باشد، اما زیبایی شناسی آن را پیش از این بارها دیده‌اید و آشنا است. من هیچوقت تحت تاثیر آن قرار نگرفتم و در تمام طول تجربۀ بازی، مدام هدف خود در این ماجراجویی را مورد پرسش قرار دادم.

میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک6587456345 - گیمفامیانگین نمرات بازی در وبسایت اوپن‌کریتیک

بازی Lies of P در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) امسال، برای PS5 ،Xbox Series X/S ،PS4 ،Xbox One و PC منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا