اخبار بازی

بازی آریو منتشر شد؛ روی پلتفرم جهانی Steam

دنیای بازی

بازی آریو منتشر شد: با توجه به توسعه صنعت بازی های رایانه ای در دنیا و تاثیر این صنعت بر تبادلات فرهنگی ساخت یک بازی ایرانی که نمایانگر فرهنگ اسلامی- ایرانی این مرز و بوم باشد، می تواند قدم مؤثری در انجام یک کار فرهنگی پر ارزش باشد. بازی آریو روی پلتفرم جهانی Steam منتشر شد عرضه این بازی در مارکت ایرانی هیولا اواخر فروردین‌ماه انجام شد. آریو آخرین بازی تولید شده توسط سازندگان این مجموعه است که در ادامه توضیحاتی در خصوص محتوا و پلتفرم اجرای آن ارائه شده است. در ادامه با تیم اخبار بازی وبسایت دنیای بازی همراه باشید.

بازی آریو منتشر شد

ناشر: رسانا افزار شریف

شرکت رسانا افزار شریف در سال ۱۳۸۰ به همت تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف تاسیس شد که فعالیت

بازی سازی خود را از سال ۱۳۸۳ به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت در ایران آغاز کرد. این شرکت تاکنون پنج بازی در ایران ارائه کرده است که در رقابت ها و جشنواره های داخلی و خارجی توانسته جوایزی را کسب کند.
رسانا افزار شریف برای اولین بار در ایران و با کمک سازمان صنایع نوین اقدام به ساخت یک بازی کامپیوتری در ژانر نقش محور و الهام گرفته از اساطیر ایرانی و شاهنامه با عنوان “عصر پهلوانان” نمود و در زمستان ۱۳۸۷ پس از تلاش­های بسیار این محصول به بازار عرضه شد.پس از آن رسانا افزار شریف نسخه انگلیسی زبان این بازی را نیز برای عرضه در بازارهای بین المللی تهیه کرده و در جشنواره های بین المللی در آلمان،فرانسه و امارات متحده عربی به نمایش گذاشت.عصر پهلوانان در سومین جشنواره رسانه های دیجیتال کاندیدای دریافت ۵ عنوان نخست شد که از این بین موفق به کسب سه جایزه “بهترین داستان”، “بهترین صدا و موسیقی” و “بهترین رابط کاربری” شد. 

پس از موفقیت بازی “عصر پهلوانان” این شرکت شروع به ساخت نسخه بعدی این بازی با عنوان “روئین تنی”نمود که ساخت این بازی نیز حدود یک سال زمان برد و این محصول هم اکنون آماده ورود به بازار میباشد؛ این محصول در بهار سال ۱۳۸۹ به بازار عرضه شد.

در سال ۸۷ شرکت پروژه بزرگ دیگری را نیز در دستور کار خود قرار داد که این پروژه یک بازی ماجرایی-فکری با نام “سیاره میترا” بود .این بازی دو قسمتی است.قسمت اول این بازی در بهار ۱۳۸۹ به بازار عرضه شد و قسمت دوم این بازی نیز هم اکنون آماده چاپ و تکثیر جهت ورود به بازار می­باشد.رسانا افزار شریف با شرکت در نمایشگاه های بین المللی در امارات متحده،فرانسه و آلمان توانسته نظر فعالین خارجی صنعت بازی سازی را به “سیاره میترا” جلب کند.

شایان ذکر است که بازی­ “سیاره­میترا” نیزدر سومین جشنواره بین المللی رسانه­های دیجیتال که آبان ماه سال ۱۳۸۸ در مصلای تهران برگزار شد، موفق به کسب رتبه اول در رشته­های “بهترین طراحی بازی”،”بهترین دیدگاه فنی”،”بهترین گرافیک” شد.

بازی های ارائه شده عبارتند از:

  • عصر پهلوانان (Age of Warriors)
  • سیاره میترا (Planet Mitra)
  • رویین تنی (Rooeen Tani)
  • تراتئون (Tratheon)
  • آریو (Ario)

خرید بازی آریو از طریق سایت هیولا

آریو، برای نجات مادر گمشده‌اش، قدم در راه سرزمینی می‌گذارد که مردمانش به کابوس‌ و نفرین مبتلا شده‌اند. او خیلی زود خود را غرق در جنگ با نیروهایی اهریمنی و قدرتمند می‌یابد.

سرنوشت مردم این سرزمین با شماست. همراه آریو شوید تا در یک ماجراجویی افسانه‌ای با دشمن‌ها و رباتهای مکانیکی مبارزه کنید، از موانعی عجیب بگذرید، از صخره‌ها و بناهای جذاب و پرخطر بالا و پایین بپرید، کمان درکشید، تا بتوانید گره از رازهای این سرزمین باز کرده و هم علت ربوده شدن مادر آریو را دریابید.

این بازی ۲.۵ بعدی یک Action-Adventure با محوریت سکوبازی است که Mini Game های جذابی هم مثل تیراندازی از برج و بعد پازل دارد.

نظر شما همراهان دنیای بازی در مورد بازی ایرانی آریو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا