اخبار بازی

منبع داخلی: استودیوهای Xbox خود را مورد حمایت مایکروسافت نمی‌بینند

گیمفا

استودیوهای Xbox، نگران آینده خود هستند.

ایکس باکس باری دیگر به دلیل انتخاب‌های خود تحت بررسی دقیق قرار گرفته است. پیش از موارد اخیر، استراتژی انتشار بازی‌های فرست‌پارتی روی باقی پلتفرم‌ها، موجب نارضایتی بسیاری از طرفدارانش شده بود. حالا که استودیوهای مشهور خود را نیز تعطیل کرده است، موجی دیگر از انتقادات، روانه ایکس باکس شده است.

جالب این‌جاست، که به‌نظر می‌رسد ایکس باکس برنامه مشخصی برای آینده ندارد. گزارش‌های اخیر همگی نشان ‌می‌دهند که استودیوهای فرست‌پارتی، از حمایت مایکروسافت برخوردار نیستند. این خود به طرزی نگران‌کننده است؛ چرا که به‌نظر می‌رسد ایکس باکس همانند Embracer، ابتدا استودیوها را خریداری می‌کند تا بعدا آن‌ها را تعطیل کند.

تمامی این گزارشات، بر اساس گفته‌های جز کوردن (Jez Corden)، منبع داخلی مشهور، است که ادعا می‌کند نظراتی ناراحت‌کننده را، از سوی استودیوهای فرست‌پارتی ایکس باکس دریافت کرده است. او در توییتر به این موضوع اشاره کرده است:

از توسعه‌دهندگان Xbox شنیده‌ام که خود را مورد حمایت نمی‌بینند.

علاوه بر این، آن‌ها از درک جامعی حول محور معیارهای ایکس باکس، برای عرضه‌های موفق برخوردار نیستند. او تاکید می‌کند که منابع معتقدند، ایکس باکس هیچ استانداردی برای ساخت محصولات باکیفیت ندارد. همزمان تمرکز این پلتفرم، روی سرویس Game Pass قرار گرفته است که قبلا این اشتراک را، به عنوان محرکه‌ای نوآورانه برای انتشار بازی‌ها و جذب مخاطبان معرفی کرده بود. علی‌رغم این موضوع، استودیوی Tango Gameworks، که به تازگی بازی AA خلاقانه Hi-Fi Rush را منتشر کرد، تعطیل کرده است.

به نظر می‌رسد عملکرد ضعیف ایکس باکس در بخش فروش سخت‌افزار، فروش نرم‌افزاری آن را هم تحت‌تاثیر قرار داده است. تنها امید ایکس باکس، موفقیت IPهای مشهور است که در آینده معرفی و عرضه خواهند شد.

منبع داخلی: استودیوهای Xbox خود را مورد حمایت مایکروسافت نمی‌بینند - گیمفا

جز کوردن همچنین از عرضه آینده Hellblade 2 تردیدهایی دارد. به اعتقاد او، بازاریابی حول این بازی که فقط دیجیتالی عرضه می‌شود، به اندازه کافی قوی نبوده است و اگر نهایتا انتظارات ایکس باکس را برآورده نکند، استودیوی Ninja Theory نیز به عاقبت Arkane Austin و Tango Gameworks دچار خواهد شد.

همان‌طور که ذکر شد، احتمالا ایکس باکس روی IPهایی مثل Call of Duty حساب باز کرده است. این موضوع بر تنوع عناوین فرست‌پارتی آن تاثیر خواهد گذاشت و چالش رقابت با لاین‌آپ عناوین سونی و نینتندو را هم نباید نادیده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا