اخبار بازی

روسیه به دنبال سرمایه‌گذاری روی ساخت کنسول‌های داخلی است

گیمفا

دولت روسیه به دستور ولادیمیر پوتین، مأموریت یافته است تا امکان توسعه چندین کنسول داخلی را بررسی کند.

به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها برای رقابت با کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس در بازار روسیه ساخته خواهند شد. رئیس جمهور پوتین پس از ریاست یک کنفرانس در اواخر ژانویه که بر توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه کالینینگراد متمرکز بود، قبلاً لیستی از ۹ دستور را برای پیگیری تأیید کرده.

از جمله این دستورات، توسعه یک پلتفرم کامل سرگرمی دیجیتال است که شباهت زیادی به آنچه کمپانی Valve در چند سال اخیر تولید کرده، دارد. علاوه بر این، رئیس جمهور روسیه چراغ سبز برنامه‌ریزی برای یک سیستم‌عامل و فضای ابری مناسب برای این کنسول‌ها را صادر کرده.

نخست‌وزیر روسیه به عنوان مسئول این برنامه‌ها تعیین شده است و مهلت آن‌ها تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) خواهد بود. سخنگوی کرملین تأیید کرد که این دستورات با هدف تقویت بازار داخلی بازی در روسیه صادر شده‌اند.

روزنامه‌ی کامرسانت (روزنامه‌ روسی‌زبان) نیز به بررسی عملیاتی بودن این پروژه پرداخته و با برخی از توسعه‌دهندگان داخلی صحبت کرده. استدلال آن‌ها به طور خلاصه به این معناست که ساخت یک سیستم از پایه ممکن است پنج تا ده سال طول بکشد.

با وجود این تلاش، کنسول‌ها از نظر فناوری حدود پانزده سال از سایر کنسول‌های موجود عقب خواهند بود. اگر دولت روسیه امیدوار است با تولیدکنندگان کنسول‌های تثبیت‌شده‌ای مانند Microsoft و Sony رقابت کند، بدون شک کار بسیار دشواری در پیش خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا