اخبار بازی

آرکین آستین پیش از تعطیلی به دنبال ساخت یک بازی ایمرسیو بود

گیم نیوز

شعبه آستین استودیوی «آرکین» روز سه‌شنبه همراه با سه استودیوی دیگر زیرمجموعه ایکس‌باکس تعطیل شد. اما ظاهرا پیش از تعطیلی این استودیو در مرحله‌ی ارائه ایده برای یک بازی «ایمرسیو سیم» بوده است. حالا با تعطیلی آرکین آستین نه تنها این بازی را هرگز نخواهیم دید، بلکه بسته الحاقی داستانی بازی «ردفال» (Redfall) هم ساخته و عرضه نمی‌شود.

در گزارش جدیدی که در بلومبرگ منتشر شده، ادعا شده که سازنده بازی‌های Prey و Redfall ایده‌ی ساخت یک ایمرسیو سیم را در سر داشته است.

پیش از تعطیلی، آرکین در صدد بازگشت به ریشه‌های خود با خلق یک بازی تک‌نفره «ایمرسیو سیم» به عنوان قسمت جدیدی از مجموعه Dishonored بود.

این گزارش ادامه می‌دهد که صبح چهارشنبه «مت بوتی» رییس استودیوهای ایکس‌باکس در ملاقاتی با اعضای ارشد این استودیو اعلام کرده «تعطیلی آرکین آستین به شکست تجاری و کیفی بازی ردفال ارتباطی نداشته است.

همچنین گزارش شده که «جیل براف» رییس استودیوهای «زنی‌مکس» در این جلسه به حاضران گفته که امیدوار است این تعطیلی به این شرکت اجازه دهد روی پروژه‌های بزرگ‌تر اما اندک تمرکز کند.

پشتیبانی از 9 استودیو در سراسر جهان با تیم مرکزی محدود و مشکلاتی که همواره در حال زیاد شدن هستند کار بسیار سختی است.

استودیوی آرکین آستین یکی از شعبه‌های آرکین است که توسط مایکروسافت تعطیل شد. در کنار آن استودیوی «تنگو گیم‌ورکس» سازنده های-فای راش و دو استودیوی بازی‌سازی دیگر، همگی زیرمجموعه «بتسدا» تعطیل خواهند شد.

در واکنش به این اتفاق، رییس استودیوی آرکین لیون مدیریت مایکروسافت را شدیدا تحت انتقاد قرار داد. از سوی دیگر، مت بوتی در اظهار نظری عجیب گفته که ایکس‌باکس به بازی‌های کوچک با پتانسیل کسب جایزه نیاز دارد. او این حرف زیبا را یک روز پس از آن به زبان آورده که استودیوی سازنده بازی کوچک و برنده جایزه های-فای راش را تعطیل کرد.

علاوه بر بازی جدید مجموعه Dishonored حالا آرکین قرار نیست محتوای جدید بازی ردفال را  هم توسعه دهد. محتوایی که قبلا با «هیرو پس» به تعدادی از پیش‌خریدکنندگان بازی فروخته شده و مایکروسافت قرار است با «پیشنهادهای خوب» آن را جبران کند.

منبع

videogameschronicle

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا