اخبار فناوری

چگونه در تلویزیون شهری تبلیغات موثر داشته باشیم

تبلیغات شهری راهی برای نفوذ به ذهن مخاطبان به شمار می‌رود. راهکارهای متنوع و زیادی برای تبلیغ وجود دارد؛ اما افزایش روز افزون کسب و کار‌های مختلف، باعث شده که تبلیغات برندهای مختلف مشابه هم شوند. این پایان کار تبلیغات شهری نیست و می توان تاثیرگذاری آن‌ها را در ذهن مخاطب بیشتر کرد. در این […]

تکنا

تبلیغات شهری راهی برای نفوذ به ذهن مخاطبان به شمار می‌رود. راهکارهای متنوع و زیادی برای تبلیغ وجود دارد؛ اما افزایش روز افزون کسب و کار‌های مختلف، باعث شده که تبلیغات برندهای مختلف مشابه هم شوند. این پایان کار تبلیغات شهری نیست و می توان تاثیرگذاری آن‌ها را در ذهن مخاطب بیشتر کرد. در این مقاله قصد داریم راهکاری مختلف تاثیر گذارتر کردن تی وی شهری را بررسی کنیم.

تلویزیون شهری چیست؟

تبلیغات یکی از عناصر کلیدی در موفقیت کسب و کار‌های مختلف به حساب می‌آید. با کمک این روش بازاریابی، می‌توان به سرعت در بین مخاطبان محبوبیت کسب کرد. امروزه استفاده از این نمایشگر‌ها در سطح شهر به قدرتمندترین ابزار برای تبلیغات تبدیل شده است. کسب و کار‌های مختلف برای خرید یا اجاره ساعتی این نمایشگرها، هزینه زیادی را صرف می‌کنند.

قیمت اجاره ماهیانه برخی از این نمایشگرها در کلان شهرها، صدها میلیون تخمین زده می شود. برای این که تاثیر این تبلیغات بر ذهن مخاطبان بیشتر شود؛ می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. با این کار می‌توان به سرعت هزینه صرف شده برای تبلیغ را به سودی چندین برابری تبدیل کرد.

منظور از تبلیغات موثر شهری چیست؟

تبلیغات راهی ساده و در عین حال کاربردی برای شناساندن برند به عموم افراد است. امروزه روش‌های تبلیغاتی متعددی وجود دارد. تبلیغات تنها محدود به پخش آگهی بازرگانی در اواسط فیلم‌های تلویزیونی نمی‌شود. با پیشرفت علم و تکنولوژی، این حوزه نیز با تغییرات عظیمی مواجه شد. نمایشگر‌ها از خانه ها به سطح شهر و محل‌های پرتردد مثل میادین و مراکز خرید منتقل شدند. آمار بازدید بالای این نوع تبلیغ‌ها، روز به روز محبوبیت آن‌ها در حوزه تبلیغات افزایش داد.

این نمایشگرهای غول پیکر توجه صاحبان کسب و کار‌های مختلف را نیز به خود جلب کردند. تبلیغات شهری نیز در چندین سال اخیر به وفور در بخش‌های مختلف شهر به چشم می‌خورد. این روش نیز با گذر زمان نیز به عاقبت سایر روش های بازایابی تبدیل می‌شود. تکراری شدن تبلیغ و سازش پذیری چشم به آن مشکلی است که دیر یا زود روش های مختلف تبلیغات را با مشکل مواجه می‌کند. برای مقابله با چنین اتفاقی، شرکت‌های تبلیغاتی به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند تبلیغات موثری در سطح شهر داشته باشند. برای افزایش تاثیر گذاری تبلیغات شهری و بیلبورد‌های دیجیتال، نکات زیر را در نظر بگیرید:

کیفیت بالای نمایشگر

برای این‌که به یک تبلیغ موثر و کاربردی دست یابید؛ باید در مرحله اول کیفیت اجزای اصلی را ارتقا دهید. نوع نمایشگر و کیفیت صفحه نمایش به طور مستقیم بر روی آمار جذب مخاطبان تاثیر می‌گذارد. هرچه نمایشگر با کیفیت بالاتری انتخاب کنید؛ طول عمر آن نیز بالاتر می‌رود. با این روش می‌توانید یک سرمایه گذاری طولانی مدت در حوزه بازاریابی داشته باشید.

کیفیت بالای صفحه نمایش به فاکتور‌های گوناگونی بستگی دارد که یکی از آن‌ها برند سازنده آن است. ساختار تلویزیون شهری و اجزای درونی آن، کیفیت محتوای تبلیغاتی پخش شده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خلاقیت در طراحی تیزر تبلیغاتی

آمار روز افزون رشد جمعیت، رقابت بین کسب و کار‌های مختلف را نیز افزایش داده است. در چنین شرایطی برای موفق شدن در بین رقبا، تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزایش تعداد تبلیغات در سطح شهر نیز باعث شده که کارایی سابق خود را نداشته باشند. بعد از گذر چند روز از نصب یک تبلیغ جدید، توجه کسی مثل قبل به آن جلب نمی‌شود. این موضوع به طور مستقیم به سازوکار بازاریابی کسب و کار ضربه می‌زند.

خلاقیت در طراحی تیزر تبلیغاتی راهی برای فرار از این چرخه باطل است. داشتن ایده‌های تکراری و صرفا تغییر چند المان ساده آن، تبلیغات شما را نیز به سرنوشت صدها تبلیغ دیگر دچار می‌کند. کمک گرفتن از طراح‌های با سابقه در داشتن یک تبلیغ خوب، موثر است.

توجه به رنگ‌ها و نوشته‌ها در تبلیغ

برای این‌که تاثیر تبلیغات شهری خود را در ذهن مخاطبان افزایش دهید؛ جذابیت محتوای تبلیغاتی را سر لوحه کار خود قرار دهید. عوامل مختلفی بر روی جذابیت هرچه بیشتر تبلیغات تاثیر می‌گذارند که یکی از آن‌ها رنگ است. کنار هم قرارگیری رنگ‌های مختلف در کنار هم و سازش آن‌ها با یکدیگر می‌تواند گیرایی هرچه بیشتر محتوای تبلیغاتی را به همراه داشته باشد. برای مثال توصیه می‌شود که اطلاعیه‌ها با رنگی مشخص و متضاد با رنگ پس زمینه نوشته شوند.

وجود حاشیه‌هایی با رنگ سیاه در اطراف نوشته‌ها نیز به بولد شدن آن‌ها کمک می‌کند. با توجه به برند خود رنگ‌های مناسب برای بیلبورد تبلیغاتی خود می‌توانید انتخاب کنید.

توجه به گروه هدف

تعیین هدف قبل از شروع هر کاری یکی از مراحل مهم به حساب می‌آید. اگر قصد دارید تبلیغات شهری موثر و پر بازدهی داشته باشید؛ قبل از هر اقدامی هدف خود را تعیین کنید. برای این کار در گام اول گروه هدف خود و رنج سنی مخاطبان خود را مشخص کنید. اگر شما برندی برای پوشاک کودکانه دارید؛ جامعه هدف تبلیغ شما والدین و به خصوص مادران است. برای تاثیر هرچه بیشتر تبلیغات شهری بر روی این افراد می‌توانید بر روی جنس و کیفیت بالای آن‌ها اشاره کنید.

در صورتی که قصد دارید یک شهربازی یا مرکز تفریحی را تبلیغ کنید؛ جامعه هدف شما کودکان به حساب می‌آیند. در این شرایط باید بیشتر از رنگ‌های شاد استفاده کنید تا کودکان با دیدن یک تیزر تبلیغاتی کوتاه مشتاق دیدن این محل از نزدیک شوند. در واقع بهترین راهکار برای دستیابی به تبلیغات موثر بر روی تلویزیون شهری این است که خود را به جای مخاطب بگذارید. در این حالت شما می‌توانید به درستی نیاز مخاطب را شناسایی کنید تا بر اساس آن بازاریابی کنید.

تامین روشنایی لازم

برای این‌که بتوانید در تلویزیون شهری تبلیغات موثر داشته باشید؛ باید همواره نظر مخاطب را به خود جلب کنید. تبلیغات موثر محدودیت زمانی ندارد و همواره باید پیام خود را به گوش مخاطب برساند. در چنین شرایطی می‌توان با کمک چراغ‌های مخصوص و تنظیم روشنایی صفحه نمایش به این هدف دست یافت. تلویزیون شهری با قابلیت‌های منحصر به فرد خود این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کنید.

شما حتی در شب‌ها نیز می‌توانید تبلیغات خود را پیوسته ادامه دهید. در ساعات نزدیک به ظهر نیز با توجه به زاویه تابش آفتاب و سایه ایجاد شده نیز می‌توانید تغییراتی در شدت روشنایی و وضوح تصویر اعمال کنید.

پخش تبلیغ به صورت پویا

تبلیغات شهری بعد از گذشت چند روز تکراری می‌شوند و دیگر افراد توجهی به آن‌ها نمی‌کنند. شما می‌توانید با کمک ویژگی پویایی تلویزیون شهری، محتواهای تبلیغاتی متنوعی را به نمایش بگذارید. با توجه به ساعات مختلف روز، تبلیغات متنوعی در نمایشگر پخش کنید تا تاثیر بیشتری بر روی ذهن مخاطب بگذارد. برای مثال در روز‌های نزدیک به روز‌های خاص مثل روز دختر یا روز مادر می‌توانید تخفیفات ویژه برند خود را نمایش دهید. با این کار می‌توانید با شناختن نیاز مشتری، به طور غیر مستقیم او را به سمت خرید و بازدید از فروشگاه خود بکشانید.

سخن پایانی

برای موفقیت کسب و کار در بین رقبا روش های مختلفی وجود دارد. یکی از راهکارهای موثر و پربازده تبلیغات است. تبلیغات شهری یکی از قدرتمندترین ابزارها، برای بازاریابی به شمار می رود. برای افزایش بازده این نوع تبلیغات روش‌های مختلفی وجود دارد. کیفیت نمایشگر و امکانات آن یکی از راه‌هایی است که شما را به داشتن یک تبلیغات موثر نزدیک می‌کند. مجموعه دیاکو یکی از معتبرترین تولیدکنندگان و فروشندگان انواع مختلف نمایشگرهای شهری، تابلو روان و بیلبورد های تبلیغاتی است.

شما برای داشتن تبلیغات موثر در تلویزیون شهری می‌توانید از کارشناسان این مجموعه کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجاره و خرید تلویزیون شهری می‌توانید به وب سایت دیاکو مراجعه کنید.

salb-techna

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا