اخبار فناوری

پژوهش جدید می‌گوید افراد مسن دچار اضطراب دو برابر بیشتر معرض ابتلا به پارکینسون قرار دارند

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد افراد مبتلا به اضطراب در سنین بالا نسبت به افراد بدون اضطراب دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به پارکینسون قرار دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعاتی که اخیراً توسط محققان کالج دانشگاهی لندن انجام شده نشان می‌دهد سابقه اضطراب در افراد مسن بسیار مهم بوده و  […]

تکنا

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد افراد مبتلا به اضطراب در سنین بالا نسبت به افراد بدون اضطراب دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به پارکینسون قرار دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعاتی که اخیراً توسط محققان کالج دانشگاهی لندن انجام شده نشان می‌دهد سابقه اضطراب در افراد مسن بسیار مهم بوده و  پزشکان هنگام ارزیابی بیماری پارکینسون یزان و سابقه اضطراب را در نظر نمی‌گیرند اغلب پزشکان تنها روی مشکلات حرکتی تمرکز داشته اند. اما محققان می‌گویند توجه و تمرکز روی اضطراب می‌تواند رویکرد جدیدی را در اختیار پزشکان قرار دهد.

محققان کالج دانشگاهی لندن داده‌های مربوط به ۹۸۸ هزار بیمار سن ۵۰ سال و بالاتر را در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ بررسی کرده و در آن تاثیر اضطراب بر پارکینسون را مورد توجه قرار دادند. این محققان عوامل دیگری نظیر جنسیت، بیماری‌های روانی، زوال عقل، سبک زندگی، انزوای اجتماعی ضربه به سر را نیز در نظر گرفته بودند.

طبق گفته دانشمندان بیماری پارکینسون دومین بیماری شایع تخریب کننده عصبی در جهان است که حدود ۱۴ میلیون نفر را تا سال ۲۰۴۰ تحت تاثیر قرار خواهد داد. مطالعات نشان می‌دهد اضطراب از ویژگی‌های مربوط به مراحل اولیه بیماری پارکینسون بوده و پیش از این تاثیر آن در ابتلا به پارکینسون بعد از ۵۰ سالگی تاکنون ناشناخته بوده است.

از بین داده‌های به دست آمده در این پژوهش حدود ۱۰۹.۴۳۵ بیمار مورد شناسایی قرار گرفتند که همگی آنها پس از سن ۵۰ سالگی دچار اضطراب بوده و محققان آنها را با افراد همسان بدون اضطراب مقایسه کردند. محققان در این پژوهش متوجه شدند مانی که پزشک برای نخستین بار متوجه اضطراب بیمار در این سن می‌شود تا زمان تشخیص پارکینسون حدود ۴.۹ سال زمان نیاز است. محققان با مقایسه این دو گروه دیافتند خطر ابتلا به پارکینسون در افراد مضطرب پس از سن ۵۰ سالگی نسبت به افراد بدون اضطراب حدود دو برابر بیشتر بوده است.

در حال حاضر هیچ درمانی برای بیماری پارکینسون وجود نداشته و به همین دلیل تشخیص اولیه علائم این بیماری می‌تواند بر درمان موثر آن شناخت عواملی که به آن منجر می‌شود به پزشکان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا