اخبار فناوری

همکاری متا و میدجرنی برای تقویت قابلیت‌های بصری هوش مصنوعی

شرکت متا، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام، قرارداد تازه‌ای را با استارت‌آپ میدجرنی (Midjourney)، از فعالان مطرح تولید تصویر با هوش مصنوعی، به امضا رسانده است. بر اساس این توافق، متا می‌تواند از «فناوری زیبایی‌شناسی» میدجرنی برای مدل‌ها و محصولات آینده خود استفاده کند.

نبض فناوری

شرکت متا، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام، قرارداد تازه‌ای را با استارت‌آپ میدجرنی (Midjourney)، از فعالان مطرح تولید تصویر با هوش مصنوعی، به امضا رسانده است. بر اساس این توافق، متا می‌تواند از «فناوری زیبایی‌شناسی» میدجرنی برای مدل‌ها و محصولات آینده خود استفاده کند.

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از پیوست، الکساندر وانگ، مدیر ارشد هوش مصنوعی متا، می‌‌گوید این همکاری شامل پیوند مستقیم تیم‌های تحقیقاتی دو شرکت خواهد بود و در راستای تلاش متا برای ارتقای کیفیت بصری محصولات و متمایز ساختن آن‌ها از رقبا صورت گرفته است.

میدجرنی که با توانایی تولید تصاویر باکیفیت از طریق دستورات متنی شهرت دارد، خدمات خود را به صورت مدل اشتراکی به کاربران ارائه می‌دهد. وانگ طی پستی در شبکه ایکس (توییتر سابق) گفت: «ما به‌شدت تحت تاثیر میدجرنی قرار گرفته‌ایم. برای ارائه بهترین محصولات، متا ترکیبی از استعداد برتر، نقشه راه محاسباتی قدرتمند و همکاری با بازیگران پیشرو صنعت را دنبال می‌کند.»

این قرارداد در شرایطی امضا شده که متا به‌تازگی ساختار تیم‌های هوش مصنوعی خود را زیر عنوان Superintelligence Labs متحول کرده است؛ اقدامی که پس از خروج برخی مدیران ارشد و استقبال سرد از مدل Llama 4 صورت گرفت.

کارشناسان معتقدند توانایی‌های میدجرنی می‌تواند به متا کمک کند تا ویژگی‌های خلاقانه تازه‌ای را در اختیار کاربران و تبلیغ‌کنندگان قرار دهد، هزینه تولید محتوا را کاهش داده و در نهایت میزان تعامل در پلتفرم‌های اجتماعی خود را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا