اخبار فناوری

لوگوی گوگل به‌مناسبت نوروز ۱۴۰۳ تغییر کرد

بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان، آغاز بهار و فصل نو شدن زمین را جشن می‌گیرند. به همین مناسبت، گوگل لوگوی خود را در کشورهایی که نوروز را جشن می‌گیرند، تغییر داد.

نبض فناوری

به گزارش «نبض فناوری»، نوروز که با شروع فصل بهار آغاز می‌شود، جشنی با قدمت حدود ۳۰۰۰ سال است. این مناسبت یکی از قدیمی‌ترین جشن‌های جهان بوده و فارسی‌زبانان جهان آن را جشن می‌گیرند و به همین دلیل گوگل که برای مناسبت‌های خاص همچون تولد یا درگذشت برخی چهره‌های مهم و آغاز سال نو میلادی doodle خود را تغییر می‌دهد، از سال ۲۰۰۴ به بعد نیز، هر سال به مناسبت نوروز doodle ویژه‌ای طراحی می‌کند تا با این جشن بزرگ ایرانی همراه شود.

تغییرات لوگوی گوگل در برخی کشورها قابل مشاهده است و در برخی کشورها این تغییرات یا همان google doodle قابل رؤیت نیست.

لوگو گوگل برای نوروز ۱۴۰۳

doodle نوروز ۱۴۰۳ توسط پندار یوسفی، مدیر ایرانی تیم UX گوگل ترنسلیت، ساخته شده است که توانسته با تحقیقات فراوان درباره‌ لباس‌های نوروز و سنت‌های دیرینه و الهام از خاطره‌های شیرین کودکی در نهایت به طرح جذابی دست پیدا کند.

این مدیر ایرانی در طراحی doodle نوروز ۱۴۰۳ از رنگ‌های زنده، گل و درخت استفاده کرده است تا روح نوروز را به‌نمایش بگذارد.

گوگل تأیید کرده که این doodle را در کشورهایی مثل آذربایجان، ترکمنستان، ایالات متحده، کانادا، پاکستان و هند نشان می‌دهد و خبری از ایران نیست، این doodle از فردا ۲۹ اسفند (۱۹ مارس) به نمایش در می‌آید.

منبع/ ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا