صورتحساب الکترونیکی از ابتدای تیرماه الزامی میشود
وزیر امور اقتصادی و دارایی از اجرای اجباری صورتحساب الکترونیکی در نظام مالیاتی کشور از ابتدای تیرماه خبر داد و اعلام کرد تمامی فعالان اقتصادی از این تاریخ موظف هستند فاکتورهای خود را فقط از طریق سامانه مؤدیان صادر کنند؛ بهطوریکه فاکتورهای کاغذی دیگر در فرآیندهای مالیاتی اعتبار نخواهند داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از اجرای اجباری صورتحساب الکترونیکی در نظام مالیاتی کشور از ابتدای تیرماه خبر داد و اعلام کرد تمامی فعالان اقتصادی از این تاریخ موظف هستند فاکتورهای خود را فقط از طریق سامانه مؤدیان صادر کنند؛ بهطوریکه فاکتورهای کاغذی دیگر در فرآیندهای مالیاتی اعتبار نخواهند داشت.
به گزارش «نبض فناوری»، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد از ابتدای تیرماه، استفاده از صورتحساب الکترونیکی در سراسر نظام مالیاتی کشور الزامی خواهد شد و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول قانون، باید صرفاً از طریق سامانه مؤدیان اقدام به صدور صورتحساب کنند.
بر اساس این تصمیم، فاکتورهای کاغذی از چرخه رسمی مالیاتی حذف شده و دیگر در فرآیندهای رسیدگی، ثبت و پذیرش اسناد مالیاتی معتبر نخواهند بود. این اقدام در راستای توسعه دولت هوشمند، افزایش شفافیت اقتصادی و تسریع در فرآیندهای مالیاتی اجرایی میشود.