اخبار فناوری

سامسونگ با گوشی‌های تاشوی خود سهم بازار اپل در آمریکا را کاهش داد

طبق داده‌های جدید Canalys، در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، میزان عرضه گوشی‌های سامسونگ در بازار آمریکا رشد قابل‌توجهی داشته و سهم بازار این برند از 23 درصد به 31 درصد افزایش پیدا کرده است. تحلیلگران می‌گویند پیشتازی سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو در این موفقیت تأثیرگذار بوده است.

نبض فناوری

به گزارش «نبض فناوری» دیجیاتو، سهم بازار اپل کاهش یافته و از 56 درصد به 49 درصد رسیده است. این تغییرات نشان می‌دهد رقابت میان اپل و سامسونگ بار دیگر شدت گرفته و رقابت بر سر نوع صفحه‌نمایش است.

رشد فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ، تهدیدی برای آیفون در بازار آمریکا

سامسونگ در ماه گذشته از دو گوشی تاشو جدید رونمایی کرد؛ گلکسی زد فولد 7 که به‌راحتی می‌تواند به تبلت تبدیل شود و زد فلیپ 7 که با طراحی مشابه گوشی‌های تاشوی قدیمی، امکانات یک گوشی هوشمند مدرن را ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین گلکسی S25 اج را با طراحی باریک عرضه کرد.

این محصولات در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه هنگام نمایش عملکرد آنها در تست‌های استحکام و مقاومت با استقبال گسترده‌ای مواجه شده‌اند. به‌طور مثال،یک کاربر در یک لایو استریم زد فول 7 را بیش از 200 هزار بار خم کرد  و ویدئوی آن بیش از 15 میلیون بازدید در یوتوب داشته است.

تحلیلگران معتقدند که رشد سامسونگ صرفاً ناشی از ترجیح کاربران نیست بلکه بخشی از آن به تعرفه‌ها مرتبط است که بازار گوشی‌های هوشمند را تحت تأثیر قرار داده و تولیدکنندگان را مجبور به اتخاذ استراتژی‌های متفاوت برای کاهش اثرات منفی بر کسب‌وکارشان کرده است.

علاوه‌براین، موفقیت سامسونگ نشان‌دهنده توانایی این شرکت در ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات با قیمت‌های متنوع است، از گوشی‌های اقتصادی گرفته تا مدل‌های پرچم‌دار که حتی قیمتی بالاتر از آیفون‌ها دارند. تحلیلگر Canalys می‌گوید قیمت گوشی‌های معمولی گلکسی و سری گلکسی زد بین 650 تا 2400 دلار متغیر است و این تنوع به سامسونگ امکان می‌دهد تمام گروه‌های مشتریان را هدف قرار دهد.

از سوی دیگر، آیفون از سال 2017 تغییر ظاهری چشمگیری نداشته و همچنان به شکل یک مستطیل شیشه‌ای با صفحه‌نمایش لمسی و چند دوربین در پشت عرضه می‌شود. اپل قصد دارد با معرفی آیفون باریک‌تر در ماه آینده و احتمالاً یک آیفون تاشو در سال 2026، رقابت خود با سامسونگ را تقویت کند.

تحلیلگران معتقدند این اقدامات به اپل امکان می‌دهد محصولات خود را با قیمت‌های بالاتر به بازار عرضه کند. درحال‌حاضر، گران‌ترین آیفون، آیفون 16 پرو مکس با حافظه 256 گیگابایت از 1199 دلار آغاز می‌شود و نسخه 1 ترابایت آن تا 1599 دلار قیمت دارد، درحالی‌که گلکسی زد فولد 7 سامسونگ با همان ظرفیت 256 گیگابایت از 1999 دلار شروع شده و نسخه 1 ترابایت به 2419 دلار می‌رسد.

سامسونگ اولین گوشی تاشو خود را در سال 2019 عرضه کرد، اما مشکلات مربوط به دوام باعث شد عرضه اولیه با تأخیر انجام شود. اکنون این شرکت اعلام کرده که گوشی‌های تاشو آماده ورود به جریان اصلی بازار هستند و کاربران می‌توانند بدون هیچ محدودیتی آنها را خریداری کنند. پیش‌سفارش زد فولد 7 نسبت به مدل‌های قبلی 25 درصد افزایش داشته و فروش آن تقریباً 50 درصد بیشتر از نسل قبل گزارش شده است.

افزایش علاقه به هوش مصنوعی (AI) نیز زمینه‌ساز معرفی فرم‌فاکتورهای جدید در محصولات مصرفی شده که ممکن است روزی جایگزین آیفون شوند. گوشی‌های تاشو با نمایشگر بزرگ خود برای استفاده از هوش مصنوعی مناسب هستند و ویژگی‌هایی مانند گوگل جمینای تجربه کاربری پیشرفته‌تری نسبت به سیری و Apple Intelligence ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا