اخبار فناوری

جرقه اتحاد در سامسونگ: کارگران خواستار سهم عادلانه

با شعله ور شدن جرقه اتحاد در میان کارکنان، غول فناوری کره جنوبی شاهد تجمع اعتراضی بیش از 2000 نیروی کار عضو اتحادیه (NSEU) شد. این تجمع در سئول، خواستار افزایش دستمزد و بهبود شرایط کاری کارگران بود. یه گزارش سرویس حقوقی فناوری آژانس خبری تکنا، تکانش رشد قابل توجه عضویت NSEU طی دو سال […]

تکنا

با شعله ور شدن جرقه اتحاد در میان کارکنان، غول فناوری کره جنوبی شاهد تجمع اعتراضی بیش از 2000 نیروی کار عضو اتحادیه (NSEU) شد. این تجمع در سئول، خواستار افزایش دستمزد و بهبود شرایط کاری کارگران بود.

یه گزارش سرویس حقوقی فناوری آژانس خبری تکنا، تکانش رشد قابل توجه عضویت NSEU طی دو سال گذشته، نشان دهنده تغییر نگرش کارگران است. تعداد اعضا به حدود 28000 نفر رسیده که یک پنجم کل نیروی کار سامسونگ را تشکیل می‌دهد. این تحول پس از عذرخواهی رسمی سامسونگ در سال 2020 از اقدامات ضد اتحادیه‌ای صورت گرفته است.

در حالی که نرخ عضویت در اتحادیه‌های کارگری کره جنوبی پایین است، اما NSEU با جذب جوانان، نشان دهنده تمایل آن‌ها به احقاق حقوق از طریق اتحادیه است. تجمع با فضایی پرشور همراه بود تا روحیه کارگران را تقویت کند. NSEU ضمن استقبال از افزایش 5.1 درصدی دستمزد، خواستار افزایش مرخصی سالانه و شفافیت بیشتر در پاداش‌ها شد.

مذاکرات رسمی بین NSEU و سامسونگ در 28 می برگزار می‌شود. با وجود ابهامات درباره جدیت مذاکره از سوی شرکت، سامسونگ بر تعهد خود به گفتگو تاکید کرده است. این رویداد، نشانه‌ای از تمایل کارکنان سامسونگ به مشارکت در تعیین سرنوشت خود و احتمالاً گامی به سوی روابط کار عادلانه‌تر در این شرکت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا