اخبار فناوری

جبران خسارت سرمایه‌گذاران Gemini Earn با 50 میلیون دلار

دادستان کل ایالت نیویورک، لتیتیا جیمز اعلام کرد که ۵۰ میلیون دلار وجه حاصل از کلاهبرداری در برنامه Gemini Earn پلتفرم ارز دیجیتال Gemini Trust را برای جبران خسارت سرمایه‌گذاران بازیابی کرده است. به گزارش سرویس اخبار رمزارز خبرگزاری فناوری تکنا، شرکت جمینی تحت مدیریت برادران دوقلو میلیاردر کامرون و تایلر وینکلسوس، موافقت کرده است […]

تکنا

دادستان کل ایالت نیویورک، لتیتیا جیمز اعلام کرد که ۵۰ میلیون دلار وجه حاصل از کلاهبرداری در برنامه Gemini Earn پلتفرم ارز دیجیتال Gemini Trust را برای جبران خسارت سرمایه‌گذاران بازیابی کرده است.

به گزارش سرویس اخبار رمزارز خبرگزاری فناوری تکنا، شرکت جمینی تحت مدیریت برادران دوقلو میلیاردر کامرون و تایلر وینکلسوس، موافقت کرده است کل وجوه سرمایه‌گذاری‌شده به بیش از ۲۳۰,۰۰۰ سرمایه‌گذار Earn، شامل ۲۹,۰۰۰ نفر در نیویورک را بازگرداند. همچنین این شرکت با ممنوعیت اجرای برنامه‌های وام‌دهی ارز دیجیتال در ایالت نیویورک موافقت نموده است.

این مبلغ بازیابی‌شده جدا از توافقنامه ۲ میلیارد دلاری است که جیمز پیش‌تر در ماه مه با وام‌دهنده ارز دیجیتال Genesis Global Capital منعقد کرده بود. خانم دادستان کل اعلام کرد: «شرکت جمینی برنامه Earn را به عنوان راهکاری برای افزایش سرمایه به مشتریان معرفی کرد، اما در واقع با دروغگویی و مسدودسازی حساب‌های سرمایه‌گذاران مرتکب کلاهبرداری شد. توافقنامه حاصل‌شده، خسارت کامل سرمایه‌گذاران را جبران خواهد نمود.»

بر اساس اعلامیه‌ی جمینی به سرمایه‌گذاران در روز جمعه، وجوه بازیابی‌شده ظرف مدت هفت روز در دسترس قرار خواهد گرفت. این شرکت اعلام کرد: «با این توزیع نهایی، کاربران Earn ۱۰۰ درصد دارایی‌های معوقه خود را دریافت می‌کنند.» برنامه Gemini Earn نرخ بهره بالایی را به سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین را به Genesis، زیرمجموعه Digital Currency Group، قرض می‌دادند، وعده می‌داد. در این فرآیند، جمینی کارمزدهایی را دریافت می‌کرد که می‌توانست از ۴ درصد نیز تجاوز کند.

پس از فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX متعلق به سم بنکمن-فرید در نوامبر ۲۰۲۲، برداشت وجوه در Genesis متوقف شد و در نتیجه، بیش از ۱ میلیارد دلار دارایی سرمایه‌گذاران بلوکه گردید. دو ماه بعد، Genesis اعلام ورشکستگی کرد. شرکت جمینی با موافقت بر حل و فصل این پرونده، هیچ‌گونه مسئولیتی را در قبال اتهامات وارده نپذیرفته است. لازم به ذکر است که تنظیم‌کننده مالی ارشد نیویورک پیش‌تر در ماه فوریه، به دلیل عدم رعایت قوانین، جریمه ۳۷ میلیون دلاری برای جمینی در نظر گرفته بود.

با توجه به افزایش قابل توجه ارزش دارایی‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین از زمان تعلیق برداشت‌ها، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران متحمل ضرر نشده و حتی بیش از مبلغ سرمایه‌گذاری اولیه خود را پس بگیرند، چرا که بازپرداخت با همین دارایی‌ها صورت خواهد پذیرفت. علاوه بر این، جمینی با همکاری در دعوی حقوقی ماه اکتبر دادستان کل علیه Digital Currency Group و مدیرعامل آن، بری سیلبرت، موافقت کرده است. این در حالی است که طرف مقابل، ادعاهای جیمز را بی‌اساس می‌داند. سخنگویان Digital Currency Group تاکنون به درخواست‌های اظهار نظر در مورد توافقنامه جمینی پاسخی نداده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا