اخبار فناوری

اپل به جای نمایشگر تاشو روی یک نمایشگر کشسان کار می‌کند

پیش از این تصور می‌شد تمرکز اپل روی ساخت دستگاه‌هایی با نمایشگر تاشو است. اما به نظر می‌رسد این شرکت طرح‌های دیگری برای محصولات آینده خود دارد. پتنت های ثبت شده توسط اپل نشان می‌دهند در حال حاضر این شرکت روی ساخت نمایشگر کشسان تمرکز کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

تکنا

پیش از این تصور می‌شد تمرکز اپل روی ساخت دستگاه‌هایی با نمایشگر تاشو است. اما به نظر می‌رسد این شرکت طرح‌های دیگری برای محصولات آینده خود دارد. پتنت های ثبت شده توسط اپل نشان می‌دهند در حال حاضر این شرکت روی ساخت نمایشگر کشسان تمرکز کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارشی که توسط اپل اینسایدر منتشر شده اپل پتنتی با نام نمایشگر قابل کشش معرفی کرده که احتمالاً قرار است در محصولات آینده این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه گزارش منتشر شده توصیف می‌شود که این نمایشگر دور سطوح و اشکال مختلف می‌پیچد ر حالی که می‌تواند همچنان همانند یک صفحه نمایش اولد استاندارد به عملکرد خود ادامه دهد.

پتنت ثبت شده ه هیچ دستگاهی در بین محصولات اپل اشاره نمی‌کند اما ممکن است در آینده در تعداد زیادی از آنها به کار رود. برای مثال ممکن است در آینده صفحه نمایشی در بالای بلندگو هوم پاد پیچیده شده باشد. البته برخی پتنت ها تنها به محصولات قرار گرفته در مرحله تحقیق و توسعه اشاره داشته و تضمینی برای وجود این فناوری‌ها در محصولات واقعی نخواهد بود.

البته این نمایشگر در آینده می‌تواند در آیفون‌های تاشو نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال در این محصولات می‌توان در قسمت داخلی از نمایشگر تاشو استفاده کرده و در قسمت بیرون نمایشگر کشسان را به کار برد. امکان دارد در آینده در نسل جدید اپل واچ‌ها نیز چنین نمایشگری به کار رود. اپل قصد دارد طراحی اپل واچ ۱۰ را دچار تغییر کند اما مدل‌های آینده احتمالاً شامل صفحه نمایشی با قابلیت بستن دور مچ دست خواهند بود.

در پتنت ثبت شده به بسیاری از تجهیزات از قبیل تلفن، ساعت‌های هوشمند، لپ تاپ، نمایشگر خودرو، عینک هوشمند هدست‌های واقعیت مجازی و موارد دیگر اشاره شده است. در صورتی که این پتنت به عنوان یک فناوری توسعه پیدا کند می‌تواند در بسیاری از محصولات آینده اپل مورد استفاده باشد. توسعه محصولات با چنین قابلیتی ممکن است به چندین سال زمان نیاز داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا