اخبار فناوری

اوبر و لیفت حالا باید به رانندگان ماساچوست ساعتی 32 دلار دستمزد بدهند

رانندگان سرویس‌های سفر اشتراکی در ماساچوست حالا یک کارمند تلقی می‌شوند و از مزایای دیگری مانند 40 ساعت مرخصی استعلاجی سالانه بهره می‌برند.

نبض فناوری

چهار سال پیش، دادستان کل ماساچوست با شکایت از شرکت‌های سفر اشتراکی گفت که رانندگان مستقر در این ایالات باید طبق قوانین ایالتی کارمند تلقی شوند. حالا به لطف توافق جدید بین ایالت ماساچوست و اوبر و لیفت (Lyft) به‌عنوان دو شرکت اصلی حوزه سفر اشتراکی، رانندگان مستقر در ماساچوست از 15 آگوست (25 مرداد) علاوه‌بر برخی مزایا، هر ساعت حداقل 32.50 دلار دستمزد دریافت خواهند کرد.

 به گزارش «نبض فناوری» و براساس گزارش ورج، اوبر و لیفت همچنین موافقت کردند که مجموعاً 175 میلیون دلار هزینه پرداخت کنند که بخش عمده این مبلغ به «رانندگان فعلی و سابق خواهد رسید که دستمزد کمتری دریافت می‌کردند». همچنین در این گزارش گفته‌شده که با وجود تسویه حساب و حل‌و‌فصل پرونده، رانندگان همچنان به عنوان پیمانکاران مستقل در نظر گرفته می‌شوند.

ارائه مزایای کارمندی به رانندگان اوبر و لیفت

بااین‌حال، رانندگان در ایالت ماساچوست اکنون افزایش حقوق سالانه مبتنی بر تورم و سایر مزایای سبک کارمندی، مانند 40 ساعت مرخصی استعلاجی سالانه با حقوق 20 دلار در ساعت را خواهند داشت.

Uber و Lyft همچنین با پرداخت کمک هزینه به رانندگان موافقت کرده‌اند تا بتوانند خدمات درمانی تهیه کنند و در برنامه‌های پزشکی و خانوادگی ایالتی ثبت‌نام کنند و به این صورت بتوانند آسیب‌های ناشی از کار را پوشش دهند.

برای اطمینان از رعایت این توافق نیز شرکت‌ها باید حسابرسی‌های سالانه داشته باشند و گزارش‌های خود را به دفتر دادستان کل ارائه کنند.

شرکت‌های سفر اشتراکی پس از متقاعد‌کردن رأی‌دهندگان به تصویب قانونی در سال 2020 که کسب‌وکارها را از برخورد با رانندگان به عنوان کارمند معاف می‌کرد، از این قانون در کالیفرنیا اجتناب کرده‌اند. طبق گزارش‌های موجود، شرکت‌های WBUR ،DoorDash و Instacart نیز اعلام کرده‌اند که به‌زودی از این قانون صرف‌نظر خواهند کرد.

/دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا