اخبار فناوری

از پنی‌سیلین تا زیدوودین؛ داروهای پیشگامانه‌ای که تاریخ را تغییر دادند

زومیت

روزی نیست که درمورد دستاوردهای پزشکی مهمی که می‌توانند زندگی مردم را متحول کنند، نشنوید. البته پژوهش در مسیر این پیشرفت‌ها از مدت‌ها پیش ادامه دارد، اما دیدن ثمره‌ی آن تلاش‌ها همیشه دلگرم‌کننده است.

یکی از پیشرفت‌های مهم پزشکی اخیراً اتفاق افتاد. در تاریخ ششم ژوئیه ۲۰۲۳، سازمان غذا و داروی آمریکا داروی لکانِمَب (با نام تجاری لکمبی) را که دربرابر آلزایمر در مراحل اولیه مؤثر است، تأیید کرد. آلزایمر یکی از علل اصلی مرگ‌و‌میر افراد سالخورده به حساب می‌آید و بخش عظیمی از جمعیت سالخورده جهان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ درحالی‌که روش مؤثری برای کاهش سرعت پیشرفت بیماری وجود نداشته است.

اکنون نه تنها پژوهشگران درک بهتری از علت آلزایمر دارند (چیزی که حتی می‌تواند به درمان‌های بیشتری در آینده منجر شود)، بلکه افراد مبتلا پیش از اینکه علائم آن‌ها شدیدتر شود، زمان بیشتری دارند تا با روند بیماری مقابله کنند.

لکانمب احتمالاً راه را برای پیشرفت‌های بیشتر در درمان آلزایمر هموار می‌کند و درعین‌حال خود پس از بسیاری از دیگر داروهایی از راه می‌رسد که تاریخ را به‌طور کامل تغییر داده‌اند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با ده داروی اثرگذار در تاریخ آشنا شوید.

کپی لینک

اتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا