اخبار ورزشی

لژیونری که «پوشکاش» می‌خواهد/ قهرمانی امارات در دست یک پرسپولیسی

در هفته رو به پایان و در میان لژیونرهای فوتبال ایران، شهاب زاهدی با گلی که به ثمر رساند خود را به عنوان یکی از کاندیداهای جایزه پوشکاش معرفی کرد. احمد نوراللهی هم قهرمان لیگ کاپ امارات شد.

فوتبال 11

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته‌ای که گذشت لژیونرهای فوتبال ایران عملکرد متفاوتی از خود به نمایش گذاشتند که در این میان چند بازیکن از ج مله طارمی، زاهدی، قایدی و عزت اللهی با تأثیرگذاری روی گل‌های تیمشان، موفق عمل کردند.

احمد نورالله‌ی قهرمان لیگ کاپ امارات شد

در دیدار نهایی رقابت‌های لیگ کاپ امارات، تیم‌های فوتبال الوحده و العین به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر به سود الوحده به پایان رسید تا این تیم عنوان قهرمانی لیگ کاپ امارات را از آن خود کند.

احمد نورالله‌ی لژیونر ایرانی الوحده در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش حاضر بود و به طور کامل بازی کرد.

پوشکاش را به شهاب زاهدی بدهید

تیم‌های فوتبال «آویسپا فوکوئوکا» و «گامبا اوزاکا» در هفته یازدهم جِی لیگ ژاپن روز گذشته (جمعه ۱۴ اردیبهشت) به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تک گل شهاب زاهدی یک بر صفر به سود آویسپا به پایان رسید تا این تیم در پایان هفته یازدهم، ۱۵ امتیازی شود و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به گامبا اوزاکا در رده نهم جدول قرار گیرد.

زاهدی در این بازی از فاصله ۷۰ متری موفق به باز کردن دروازه گامبا اوزاکا شد و خیلی از رسانه‌ها از گل او به عنوان یکی از نامزدهای بهترین گل سال (پوشکاش) یاد کردند.

روزنامه اسپانیایی مارکا در خصوص این گل نوشت: فیفا را خبر کنید. گل تماشایی از فاصله ۷۰ متری که باید نامزد دریافت جایزه پوشکاش شود.

در هفته دوازدهم هم «آویسپا فوکوئوکا» و «کاوازاکی فرونتال» رو در روی هم قرار گرفتند و در حالی که «آویسپا» تا دقیقه ۸۵ از حریف خود عقب بود، «کنو» توانست گل تساوی بخش تیمش را به ثمر برساند.

شهاب زاهدی در این بازی کار را از روی نیمکت آغاز کرد و از دقیقه ۷۰ و به جای «ولینگتون» وارد زمین شد اما نتوانست برخلاف دیدارهای گذشته گلزنی کند. و از سایت «sofascore» نمره ۱/‌‬ ۷ را کسب کرد.

مهدی طارمی «دراگائو» را به وجد آورد

در هفته سی و دوم لیگ برتر پرتغال، تیم‌های فوتبال پورتو و چاوز شامگاه شنبه به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر صفر به سود پورتو به پایان رسید.

پورتو در حالی به مصاف تیم در حال سقوط چاوز رفت که برای حفظ جایگاه سومی و صعود به لیگ اروپا به ۳ امتیاز این دیدار به منظور حفظ فاصله ۴ امتیازی خود با براگا نیاز داشت.

مهدی طارمی که در این بازی از ابتدا در ترکیب پورتو حضور داشت و اوج کار او در نخستین دقیقه از وقت‌های اضافه نیمه اول بود و در حالی که توپ به او رسیده بود با یک پاس پشت پای دیدنی، اوانیلسون را در موقعیت گلزنی قرار داد تا گل دوم پورتو با پاس مهاجم ایرانی به ثمر برسد.

اما این پایان عملکرد موفق طارمی نبود و او در دقیقه ۷۳ و در حالی که یک ضربه پنالتی نصیب پورتو شده بود پشت توپ ایستاد و موفق شد سومین گل پورتو را هم به ثمر برساند و نشان دهد همچنان پنالتی زن اول تیمش است.

لژیونری که «پوشکاش» می‌خواهد/ قهرمانی امارات در دست یک پرسپولیسی

جهانبخش نایب قهرمان هلند شد

در یکی از دیدارهای هفته سی و دوم لیگ برتر فوتبال هلند، تیم‌های فوتبال «فاینورد» و «زووله» به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه پر گل ۵ بر صفر به سود فاینورد به پایان رسید.

علیرضا جهانبخش ملی پوش ایرانی فاینورد در این دیدار کار را از روی نیمکت آغاز کرد و در دقیقه ۵۷ وارد زمین شد.

فاینورد با این پیروزی ۷۸ امتیازی شد. پیش از این دیدار هم آیندهوون با برتری برابر «اسپارتا روتردام» قهرمانی خود را در لیگ برتر هلند قطعی کرده بود. فاینورد در رده دوم قرار دارد و توئنته هم با ۶۳ امتیاز سوم است.

تساوی تلخ یاران سردار آزمون در تیم رم

در دور برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ اروپا، شامگاه پنجشنبه از ساعت ۲۲:۳۰، دو بازی همزمان برگزار شد که در یکی از آنها در ورزشگاه بی‌آره‌نا، تیم‌های فوتبال بایرلورکوزن آلمان و رم ایتالیا برابر یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت تا با توجه به پیروزی ۲ بر صفر لورکوزن در خانه حریف، این قهرمان جدید بوندس‌لیگا باشد که با برتری ۴ بر ۲ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت راهی دیدار نهایی شوند.

سردار آزمون لژیونر ایرانی رم در این دیدار در کنار لوکاکو از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و عملکرد مؤثری از خود به نمایش گذاشت و یک پنالتی گرفت.

گلزنی مهدی قایدی برای الاتحاد کلبا

در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال امارات تیم «الاتحاد کلبا» میزبان «الامارات» بود که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود الامارات به پایان رسید. در این دیدار الامارات شروع بسیار خوبی داشت و در دقایق ۱۶ و ۲۱ «فهد» موفق شد ۲ بار دروازه حریف را باز کند.

این نتیجه تا اواخر بازی ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۸۶ الاتحاد صاحب ضربه پنالتی شد و مهدی قایدی که از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت پشت ضربه قرار گرفت و موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

لژیونری که «پوشکاش» می‌خواهد/ قهرمانی امارات در دست یک پرسپولیسی

پاس گل سعید عزت اللهی برای شباب الاهلی

در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال امارات، تیم‌های فوتبال شباب الاهلی و شارجه به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر یک به سود شباب خاتمه پیدا کرد.

سعید عزت اللهی ملی پوش ایرانی شباب الاهلی در این بازی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و به طور کامل بازی کرد.

عزت اللهی در این بازی روی نخستین گل تیمش نقش مؤثری ایفا کرد و در حالی که شارجه با گل دقیقه دهم «کایو» پیش افتاده بود این بازیکن ایرانی در دقیقه ۱۷ با یک پاس تماشایی، «یحیی القسانی» را در موقعیت تک به تک قرار داد تا او هم گل نخست شباب را به ثمر برساند و بازی به تساوی کشیده شود.

فرار علیپور از سقوط

در هفته سی و دوم لیگ برتر پرتغال، تیم فوتبال ژیل ویسنته به مصاف بوآویشتا رده چهاردهمی رفت. یاران علیپور که در دو دیدار اخیرشان یک پیروزی و یک تساوی داشتند، امروز هم توانستند به روند شکست ناپذیری خود ادامه بدهند و مقابل بوآویشتا به تساوی رسیدند. تیم فوتبال ژیل ویسنته با این تساوی ۳۳ امتیازی شد و از سقوط مستقیم از لیگ برتر پرتغال نجات پیدا کند و در رتبه دوازدهم جدول این رقابت‌ها قرار بگیرد.

علی علیپور، مهاجم ایرانی ژیل ویسنته پس از دو حضور ثابت، در این دیدار در دقیقه ۷۵ وارد زمین شد تا هفدهمین بازی فصل خود در لیگ برتر پرتغال را انجام بدهد.

محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد روسیه

محمد محبی که نخستین فصل حضورش را در تیم روستوف سپری می‌کند، از سوی سازمان لیگ برتر روسیه نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن تازه‌وارد این فصل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا