اخبار اجتماعی

تاسیس اولین صندوق PE حوزه دانش‌بنیان

صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه و صندوق توسعه فناوری‌های نوین تفاهم‌نامه امضا کردند که یکی از مفاد این تفاهم‌نامه تاسیس اولین صندوق PE حوزه دانش‌بنیان با مشارکت فولاد مبارکه است.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین صندوق خطرپذیر شرکتی کشور و صندوق توسعه فناوری‌های نوین؛ بزرگترین صندوق پژوهش و فناوری کشور در دومین روز از اینوتکس تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

این تفاهم نامه با هدف استفاده از امکانات و ظرفیت‌های طرفین در راستای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و ارائه خدمات مشترک به زیست بوم دانش بنیان کشور به امضای مدیران عامل دو صندوق رسید.

براساس این تفاهم نامه مقرر شد صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در طرح‌های معرفی شده و ارزیابی شده از طریق صندوق توسعه فناوری‌های نوین و با راهبری وی در حوزه دانش بنیان و فناور کشور سرمایه‌گذاری بیشتری کند.

همچنین معرفی طرح‌های ارزیابی شده برای سرمایه‌گذاری مشترک، تأسیس اولین صندوق PE حوزه دانش بنیان و فناوری، ارائه انواع خدمات تأمین مالی حوزه نوآوری، سرمایه‌گذاری مشترک در سکو‌های تأمین مالی جمعی صندوق نوین و استفاده از ظرفیت‌های متقابل و هم افزایی در حوزه‌های مختلف از جمله محور‌های تفاهم شده این دو نهاد در تفاهم نامه یاد شده است.

در این مراسم محمدصادق خیاطیان؛ مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، مهدی صفاری نیا؛ رئیس پارک فناوری پردیس، یحیی پالیزدار؛ مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه، سید روح الله میرامینی؛ مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین و جمعی از معاونین این صندوق‌ها حضور داشتند.

بر اساس این گزارش صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر شرکتی فولاد مبارکه اصفهان با سرمایه ثبتی 10 هزار میلیارد ریالی در اسفندماه1402 مجوز خود را پس از تائید ناظران کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری از سوی محمد صادق خیاطیان؛ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و دبیر کارگروه تخصصی به این مجموعه دریافت کرده است.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس(INOTEX 2024) از 18 تا 21 اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا