دستور آشپزی

طرز تهیه سیر پلو با ماهی خوشمزه و سنتی به روش مجلسی

در نهایت

طرز تهیه سیر پلو

در اینجا دستور پخت سیر پلو را به شما آموزش می‌دهیم که با طعم دلچسب سیر تازه و ترکیب آن با ماهی خوشمزه، یک وعده غذایی فوق‌العاده را فراهم می‌کند. سیر پلو یک غذای ساده اما بسیار خوش طعم است که می‌تواند در کنار خانواده و دوستان از آن لذت ببرید.

برای تهیه سیر پلو ی خوشمزه و متفاوت، اول برنج رو خیس کنید و کنار بذارید. پیاز رو رنده کنید و با آبلیمو و زعفران مخلوط کنید تا ماهی‌ها رو مزه‌دار کنید. سیرها رو هم خرد کرده و تفت دهید تا طلایی شوند. بعد برنج رو بپزید و سیرهای سرخ شده رو بهش اضافه کنید و دم کنید. در آخر، ماهی‌ها رو سرخ کنید و همه چیز رو کنار هم سرو کنید. این سیر پلوی مخصوص با ماهی سرخ شده، هم غذایی کامله و هم بسیار لذیذ.

مواد اصلی مقدار
برنج ۲ پیمانه
سیر تازه سبز ۴۰۰ گرم
ماهی دلخواه ۴ برش
پیاز ۲ عدد
سایر مواد مقدار
آبلیمو یا آب نارنج ۳ ق غذا خوری
زعفران دم کرده به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، ادویه مخصوص ماهی به مقدار لازم

طرز تهیه سیر پلو

مرحله ۱: خیساندن برنج

برنج را حداقل برای ۲ ساعت در آب خیس کنید تا زمانی که کاملا نرم شود. این کار به برنج کمک می‌کند که آب بیشتری جذب کرده و در طول پخت بهتر باز شود. خیساندن برنج همچنین باعث می‌شود که برنج در هنگام پختن، نشاسته کمتری آزاد کند و دانه‌های برنج در نهایت خوش فرم و دانه دانه باقی بمانند.

مرحله ۲: آماده‌سازی و مرینیت ماهی

پیازها را پوست بگیرید و با رنده ریز خرد کنید. سپس آب پیاز را جدا کرده و به همراه آبلیمو یا آب نارنج و زعفران داخل یک ظرف بزرگ بریزید. ماهی‌ها را در این مخلوط قرار دهید، به آنها ادویه‌ها از جمله نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر اضافه کنید و خوب ماساژ دهید. ماهی‌ها را برای ۳۰ دقیقه در این مخلوط بگذارید تا طعم‌دار شوند.

مرحله ۳: تفت دادن سیر

سیرها را پوست بگیرید و خرد کنید. در یک تابه با کمی روغن، سیرها را تفت دهید تا کمی طلایی و خوشبو شوند. به سیرها کمی نمک اضافه کنید تا طعم آنها تقویت شود. این سیرهای سرخ شده در نهایت به عنوان بخشی از مخلوط نهایی برنج اضافه خواهند شد.

مرحله ۴: پخت برنج

برنج خیس خورده را داخل قابلمه‌ای بریزید، به آن نمک و کمی روغن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. بگذارید برنج به آرامی بپزد و کف‌های روی آن را به مرور زمان بردارید. وقتی برنج نرم شد و آب آن تقریبا تمام شد، سیرهای سرخ شده را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله ۵: دم کردن برنج

پس از اضافه کردن سیرها به برنج، قابلمه را با درپوش بپوشانید و برنج را به مدت ۴۰ دقیقه دم کنید. این مدت زمان کافی است تا برنج کاملا پخته و عطر و طعم سیر در تمام برنج پخش شود.

مرحله ۶: سرخ کردن ماهی

ماهی‌ها را از مخلوط مرینیت خارج کنید و اجازه دهید تا آب اضافی آنها گرفته شود. سپس در تابه‌ای با کمی روغن داغ، ماهی‌ها را از هر دو طرف تا زمانی که طلایی و ترد شوند، سرخ کنید. این کار باعث می‌شود ماهی‌ها طعم دلپذیری داشته باشند و بافتی مناسب برای همراهی با سیر پلو.

مرحله ۷: سرو

وقتی سیر پلو آماده شد، آن را در دیس بزرگی بکشید و ماهی‌های سرخ شده را در کنار آن قرار دهید. این غذا را می‌توانید با ترشیجات و یا سالاد دلخواه سرو کنید تا یک وعده غذایی کامل و رضایت‌بخش داشته باشید. نوش جان!

آموزش انواع پلو

  • طرز تهیه دمی لخلاخ مجلسی پلو ماهی به روش رستوران های جنوب
  • طرز تهیه قیسی پلو اردبیلی فوق العاده خوشمزه با مرغ به روش مجلسی
  • طرز تهیه پلو مرغ آفریقایی با ادویه ماسالا با طعم فوق العاده خوشمزه
  • طرز تهیه لپه پلو با مرغ مجلسی و خوشمزه با نکات کامل و فوت و فن ها

مطالب پربازدید از سراسر وب

  • جدیدترین مدل دستبند تمیمه طلا سبک و شیک؛ طرح های جدید و خاص
  • مدل مانتو لنین سفید فوق العاده شیک؛ بهترین و جدید ترین مدل ها
  • مدل رنگ مو قرمز دخترانه و فانتزی برای خانم های متفاوت و تیپ هنری
  • طرز تهیه کازان کباب ترکی یک غذای جدید و خوشمزه برای مهمانی
  • تزیین سالاد الویه جدیدترین مدلها برای مراسم های تولد و مهمانی
  • مدل مانتو حریر شیک و مجلسی اینستاگرام برای عروسی رفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا