دستور آشپزی

طرز تهیه خورش آلو زرشک با طعم بی نظیر برای مهمانی های خاص

در نهایت

طرز تهیه خورش آلو زرشک

سلام! اگه دلتون یه خورشت خوشمزه و ترش و شیرین می‌خواد، طرز تهیه خورش آلو زرشک دقیقاً همون چیزیه که نیاز دارید. این خورشت یه ترکیب عالی از آلو و زرشکه که با مرغ همراه شده و طعم دلچسبی به غذا می‌ده. برای یادگیری این دستور غذایی ساده و خوشمزه با من همراه باشید.

برای تهیه خورش آلو زرشک خوشمزه و ترش و شیرین، اول زرشک و آلو بخارا رو با آب خیس کن و کنار بذار. بعد پیازها رو پوست بگیر و خرد کن و با زردچوبه و روغن تفت بده. تکه‌های مرغ رو اضافه کن و با فلفل و نمک تفت بده. رب گوجه فرنگی و کمی دارچین هم بریز و بعد چند لیوان آب اضافه کن و بذار مرغ بپزه. زرشک و آلوی خیس خورده رو اضافه کن و بعد از یه ربع، زعفران دم کرده بریز و بذار غلیظ شه. در نهایت با برنج سرو کن و لذت ببر.

مواد اصلی مقدار
سینه یا ران مرغ ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
زرشک (خیس خورده) ۳ قاشق غذاخوری
آلو بخارا (نیمه شده) ۸ عدد
سایر مواد مقدار
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش آلو زرشک

مرحله ۱: خیساندن آلو و زرشک

ابتدا زرشک و آلو بخارا را درون کاسه‌ای بریزید و با مقداری آب سرد روی آنها بریزید تا خوب خیس بخورند. این کار باعث می‌شود تا آلو و زرشک نرم‌تر شده و مزه‌ی بهتری به خورش بدهند. حدود نیم تا یک ساعت زمان برای خیس خوردن کافی است.

مرحله ۲: تفت دادن پیاز و مرغ

پیازها را پوست بکنید و به صورت خلالی ریز یا نگینی خرد کنید. سپس، درون یک قابلمه با کمی روغن، پیازها را تفت دهید و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. وقتی پیازها کمی نرم و طلایی شدند، تکه‌های مرغ را اضافه کنید و تا زمانی که رنگ مرغ تغییر کند آنها را تفت دهید.

مرحله ۳: افزودن ادویه و رب

به مرغ تفت داده شده، فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مزه‌ها به خوبی به خورد مرغ بروند. سپس، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا رب کاملاً با مواد ترکیب شود و بوی خامی آن گرفته شود. در این مرحله، کمی دارچین نیز اضافه کنید تا عطر و طعم دلپذیری پیدا کند.

مرحله ۴: پختن مرغ

پس از اینکه رب با مرغ خوب تفت خورد، چند لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید محتویات قابلمه به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ برای حدود نیم ساعت با حرارت ملایم بپزد تا کاملاً نرم شود.

مرحله ۵: افزودن آلو و زرشک

زرشک و آلوی خیس خورده را به قابلمه اضافه کنید. این اضافه کردن مواد خیس خورده به خورش، طعم ترش و شیرین خاصی به غذا می‌بخشد. اجازه دهید خورش به مدت ۲۰ دقیقه دیگر بپزد تا آلو و زرشک کاملاً با طعم‌های دیگر ترکیب شوند.

مرحله ۶: آخرین طعم دهی و سرو

در انتها، نمک خورش را اندازه کنید و زعفران دم کرده را به خورش اضافه کنید. اجازه دهید خورشت برای ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر بجوشد تا آب آن کمی کاهش یابد و خورش غلیظ شود. پس از آماده شدن، خورش آلو زرشک را با برنج سفید و سالاد فصل سرو کنید. نوش جان!

مطالب پربازدید از سراسر وب

  • مدل لباس دخترانه سفید گیپوردار مجلسی برای مراسم های خاص
  • لباس مجلسی افغانی یا افغانستانی فوق العاده شیک و جذاب
  • مانتو اداری خاص و بسیار شیک؛ طرح های جدید برای خانم های شاغل
  • طرز تهیه نان روستایی؛ نون جدید و خوش طعم برای دورهمی و صبحونه!
  • طرز تهیه آش گوجه سبز خوشمزه و مخصوص با نکات کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا