اخبار ورزشی

۹ و ۱۰ خرداد، یحیی دوجام از استقلال گرفت!

نهم و دهم خرداد ماه سالروز دو خاطره تلخ برای هواداران استقلال در جام حذفی است.

ورزش3

به گزارش “ورزش سه”، استقلال در ده سال گذشته چهار مرتبه به فینال جام حذفی راه یافته اما تنها یک بار موفق به پیروزی و بالا بردن جام قهرمانی شده است.

آبی‌ها در جام حذفی سال ۱۳۹۵ با شکست دادن تیم‌های شهرداری یاسوج، فولاد، نفت تهران و تراکتور به فینال جام حذفی رسیدند و برای قهرمانی کار سختی مقابل ذوب آهنی داشتند که یک فصل قبل از آن نیز با یحیی گل‌محمدی به قهرمانی در این جام رسیده بود.

دیداری که در تاریخ ۹ خرداد ماه ۱۳۹۵ در خرمشهر برگزار شد و ذوب آهن با گل ناگهانی اسماعیلی‌فر از استقلال پیش افتاد. تلاش آبی‌ها برای جبران این گل در پنجاهمین دقیقه جواب داد و امید ابراهیمی از روی نقطه پنالتی دروازه مظاهری را گشود تا دوباره بازی به تساوی برسد.

این نتیجه تا پایان حفظ شد و در نهایت کار به ضربات پنالتی برای تعیین قهرمان کشیده شد. در ضیافت پنالتی‌ها نیز دو تیم پا به پای هم پیش رفتند تا اینکه علیرضا رمضانی جوان با از دست دادن پنالتی خود حکم قهرمانی شاگردان یحیی را امضا کرد و ذوب آهن برای دومین سال پیاپی جام حذفی را بالای سر برد.

از این دیدار تلخ برای هواداران استقلال ۷ سال گذشت تا اینکه بار دیگر استقلال و یحیی برای قهرمانی در جام حذفی با یکدیگر رودررو شدند.

این بار اما به جای ذوب آهن، پرسپولیس بود که با سرمربیگری گل‌محمدی به فینال رسیده بود تا پس از حدود سی سال در فینال جام حذفی شاهد برگزاری دربی پایتخت باشیم.

2028089

بازی‌ای که با گل ترابی به سود پرسپولیس تا آخرین دقیقه در جریان بود تا اینکه حسین مرادمند با ضربه سر طلایی خود روی ارسال مهری گلزنی کرد و کار را به وقت‌های اضافه کشاند.

در وقت‌های اضافی اما امید عالیشاه با ضربه بی‌نقص خود دروازه حسینی را باز کرد تا پرسپولیس و یحیی انتقام شکست‌های نیمه نهایی و یک چهارم سال‌های قبل مقابل استقلال را به بهترین شکل بگیرند.

آن فینال جذاب درست یک سال پیش یعنی دهم خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا