اخبار ورزشی

یک جمله فوتبالی گفتم، همه به من پریدند!/ حالا بروید با اوسمار قرارداد ۳ ساله ببندید/ به یاد ندارم دوبار جلو بیافتیم و دوباره مساوی کنیم

خبر ورزشی

حدود یک هفته پیش بود که حمید درخشان مصاحبه کرد و در مورد برنامه ریزی باشگاه برای تمدید قرارداد اوسمار ویرا، گفت: «به نظر من هنوز برای تمدید قرارداد اوسمار زود است. شما باید صبوری کنید و ببینید در بازی‌های باقیمانده چه اتفاقاتی می افتد و ببینید اصلا این مربی موفق می شود جام بیاورد. یعنی باید اول عیب یابی کنید و بعد دنبال این داستان بروید. به این زودی نمی‌شود. این مربی حدودا ۱۰ تا بازی سرمربی بوده که در چهار پنج تا از آنها تیم خیلی خوب بوده اما در دو سه تا از آنها اقتصادی کار کرده. ما باید اجازه بدهیم از این روند برگردد به همان چهار پنج تا بازی خوب و آن روند ادامه پیدا کند. روند تیم طوری است که باید به جام برسیم. اگر تیم در رده پنجم جدول بود نمی توانستیم هیچ انتظاری داشته باشیم اما وقتی این مربی تیم را تحویل گرفت تیم در رده دوم جدول بود و یک گام تا صدر جدول فاصله داشت. پس باید قهرمان شویم و اگر نشویم جای سوال وجود دارد. البته این نظر شخصی من است و شاید مدیریت باشگاه طور دیگری فکر می‌کند که دارد این کار تمدید را به این سرعت انجام می دهد اما به نظر من یک مقدار عجولانه است».

حمید درخشان کاپیتان و سرمربی اسبق تیم پرسپولیس در گفت و گو با خبرورزشی، حالا که پرسپولیس از جام حذفی کنار رفته است در این رابطه اظهار داشت: «یک حرفی زدم و یک جمله فوتبالی گفتم که همه به من پریدند! حرفم هم این بود که تا آخر فصل صبر کنند و ببینند که اگر خوب است قراردادش را تمدید کنند اما الان یک جام از دست داده است. اصلا بروید قرارداد اوسمار برزیلی را ۳ سال دیگر تمدید کنید! نه قرار است پولش به جیب ما برود و نه از جیب ما هزینه می شود اما دلم می سوزد».

وی ادامه داد: «دلم برای تیمی که جوانی ام را با افتخار در آن گذاشتم می سوزد. برای من حمید درخشان هم مهم نیست بقیه چه می گویند و در طول هفته گذشته کلی به من حمله شد. آنچه حائز اهمیت است، جلوگیری از اشتباهات است. امروز یک جام را از دست دادیم و ممکن است در صورت کوچک ترین اشتباهی لیگ برتر را از دست بدهیم. من هنوز متوجه نشدم که پرسپولیس چطور دو مرتبه در وقت های قانونی و اضافی آن هم با اختلاف ۲ گل جلو افتاد و بعد گل خورد! مگر می شود؟ من که در ذهن خودم چنین اتفاقی را سراغ ندارم که پرسپولیس دو مرتبه با اختلاف ۲ گل جلو افتاده باشد و بعد بازی را ببازد».

کاپیتان اسبق پرسپولیس افزود: «نکته ای که لازم است یادآوری شود درباره اهمیت جام حذفی است. جام حذفی جامی دردسترس تر بود که با اشتباهات خودی از دست دادیم. من هنوز مانده ام که اوسمار چرا آن تعویض ها را انجام داد و ۴ مهره کلیدی خودش را بیرون کشید. دقیقا ما با بیرون کشیدن مهدی ترابی، اوستون اورونوف، عبدالکریم حسن و سروش رفیعی به آلومینیوم اراک کمک کردیم کامبک بزند و بازی را به ضربات پنالتی بکشد. به نظر من آلومینیوم اراک برای کشاندن بازی به ضربات پنالتی برنامه داشت و خیلی هم خوب به خواسته اش رسید».

درخشان گفت: «اراکی ها خوب می دانستند در غیاب علیرضا بیرانوند، پرسپولیس دروازه بان جوانی دارد که پنالتی گیر نیست یا اینکه ممکن است تحت تأثیرجو ورزشگاه و ضربات پنالتی قرار بگیرد. بنابراین جوری بازی کرد که سرنوشت بازی به ضربات پنالتی کشیده شود و در نهایت هم پرسپولیس را حذف کند».

حمید درخشان ضمن تمجید از تعویض های مجتبی حسینی، یادآور شد: «هرچه قدر تعویض های اوسمار و پرسپولیس در دیدار حذفی ضعیف و غیرفنی بود، به همان نسبت تعویض های آلومینیوم اراک عالی از کار درآمد و دیدیم شروین بزرگ ۲ گل به پرسپولیس زد! شما در یک بازی تعویض می کنید که کیفیت تیم خود را بالا ببرید یا نقطه ضعف را مرتفع کنید نه اینکه دستی دستی تیم خود را تضعیف کنید. به نظرم تعویض هایی که اوسمار انجام داد بیشتر برای تیم حریف و به سود آلومینیوم بود. عجیب آن که دستیاران اوسمار هم نتوانستند در این زمینه به او کمک کنند. اوسمار سرمربی باتجربه ای نیست اما به نظر می رسد کمک های باتجربه ای هم کنار خودش نداشته باشد. باید افرادی کنار اوسمار باشند که بتوانند سربزنگاه و جایی که او و پرسپولیس نیاز به تصمیم درست دارند، یادآوری کنند. اگر هر تصمیم اشتباهی که سرمربی گرفت، شما تأیید کنید دیگر اسمتان کمک مربی و دستیار نیست».

سرمربی سابق پرسپولیس همچنین ادامه داد: «به نظر من وقتی پرسپولیس ۲ گل جلو افتاد اوسمار تصور کرد بازی تمام شده و به مرحله بعد صعود کرده است. به همین خاطر ۴ بازیکن کلیدی خودش را تعویض کرد و این نشان از کم تجربگی او داشت. سرمربی برزیلی می خواست ۴ بازیکن کلیدی خودش را برای بازی با سپاهان اصفهان حفظ کند درحالی که جام حذفی هم یک جام قهرمانی دارد و پرسپولیس به آن نزدیک تر بود. پرسپولیس در جام حذفی راحت تر می توانست پیشروی و حتی به قهرمانی برسد اما روی اشتباه کادرفنی، به بازی با سپاهان فکر کرد و امیدوارم این یکی را از دست ندهد! این درحالی است که جام حذفی هم یک جام خیلی معتبر است و کاملا در دسترس تیم پرسپولیس بود».

وی در خصوص دیدار پرسپولیس با سپاهان اصفهان نیز گفت: «قطعا بازی بسیار سختی خواهد شد. سپاهان روی کاغذ هنوز شانس قهرمانی دارد و از آن گذشته برای اعاده حیثیت و اعتبار خودش دنبال پیروزی مقابل پرسپولیس است. شک نکنید ژوزه مورایس برای برد به تهران می آید و می خواهد جبران مافات کند. بنابراین پرسپولیس باید کاملا به هوش باشد و ایرادات دفاعی خود در بازی با آلومینیوم را تکرار نکند. غیبت دانیال اسماعیلی فر هم ممکن است کار دست پرسپولیس بدهد چون در همین مسابقه حذفی در اراک دیدیم فرشاد فرجی مدافع راست نیست. امیدوارم برای بازی در دفاع راست مقابل سپاهان، اوسمار و کمک هایش تصمیم درستی بگیرند و اگر وحدت هنانوف برسد می تواند گزینه بهتری باشد».

حمید درخشان در پایان خاطرنشان کرد: «از ته دل آرزو می کنم پرسپولیس روز چهارشنبه تیم سپاهان را شکست دهد. این بازی حالا حیاتی تر از قبل هم شده است. چون پرسپولیس نباید بعد از جام حذفی، لیگ برتر را از دست بدهد. خدای ناکرده شکست در این دیدار به معنای خداحافظی احتمالی با جام قهرمانی لیگ خواهد بود. به همین دلیل امیدوارم پرسپولیس ضمن فراموش کردن شکست در اراک، با روحیه ای عالی و برای پیروزی به مصاف تیم پرمهره سپاهان برود».

 قلب خط دفاعی یا سیاه‌چاله فضایی؟/ گل‌های مشابه آلومینیوم آدرس نقطه ضعف را به رقبا و مرد برزیلی داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا