اخبار ورزشی

گرجستان هر روز بیشتر از دیروز دیده می‌شود

خبر ورزشی

تا یک سال قبل کمتر کسی تصور می‌کرد گرجستان بتواند به جام ملت‌های اروپا راه پیدا کند اما نه تنها چنین اتفاقی به وقوع پیوست بلکه گرجی‌ها در راستای تکمیل شگفتی‌سازی خود موفق به شکست دادن پرتغال هم شدند تا به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کنند.

این اتفاق برای فوتبال ایران هم حائز اهمیت است چون گئورگی گولسیانی مدافع پرسپولیس هم اکنون یکی از اعضای تیم ملی گرجستان محسوب می‌شود و به همین خاطر بازی‌ها و اتفاقات رخ داده برای این تیم در رسانه‌های کشورمان و البته به ویژه نزد هواداران پرسپولیس به طور جدی رصد می‌شود.

نکته مهم اینجاست که بازی گرجستان مقابل اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ که امشب آغاز می‌شود، رکورد توجه رسانه‌ای به تیم ملی فوتبال این کشور در دنیا را شکسته است. گولسیانی و همبازیانش در حالی به مصاف ماتادورها خواهند رفت که ۱۱۰ شبکه تلویزیونی در سراسر جهان این مسابقه را به طور زنده پوشش می‌دهند. رکوردی که نه تنها برای تیم ملی گرجستان بلکه برای ورزش این کشور هم بی‌سابقه تلقی می‌شود و اگر مدافع پرسپولیس مجال حضور در میدان را پیدا کند، مخاطبان چند میلیاردی خواهد داشت.

جالب اینجاست که رکورد پخش زنده بازی‌های تیم ملی گرجستان در همین یورو ۲۰۲۴ شکسته شد و مسابقه این تیم مقابل ترکیه از ۸۵ کانال به طور زنده پخش شد ولی  این روند در تقابل با اسپانیا سیر صعودی پیدا کرده و حالا به ۱۱۰ شبکه رسیده است.

 اسپانیا – گرجستان؛ نبرد انگیــزه‌ها/ گرجی‌ها جهان را شگفت‌زده می‌کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا