اخبار ورزشی

کلوب| استارت ایده‌آل ژرمن‌ها در یورو

خبر ورزشی

 در شب افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ پسران ناگلزمن حسابی آتش بازی به راه انداختند و با پنج گل اسکاتلند را در هم کوبیدند.

تا قبل از شروع این تورنمنت، شک و تردیدها درباره عملکرد آلمان با ناگلزمن زیاد بود و تا پیش از سوت اولین دیدار، طرفداران آلمان نگرانی‌هایی فارغ از درست یا غلط بودن آن در ذهن خود به همراه داشتند اما با مشاهده نتیجه و سبک بازی آلمان، تا حد زیادی شک و شبهه و البته دغدغه‌های آنها برطرف و رفع شد.

هماهنگی دو وینگ بک جناح چپ و راست آلمان یعنی جمال موسیالا و فلورین ویرتس، اهالی فوتبال را بیش از پیش شگفت زده کرد و قطعا در ادامه راه و طول تورنمنت، بیشتر از اینها درمورد این دو بازیکن جوان، باهوش و البته آماده برای شعبده‌بازی خواهیم شنید.

شاید برای علاقه مندان به فوتبال جالب باشد که دو بازیکن زیر بیست و دو سال برای اولین مرتبه توانستند در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا آن هم در دیدار افتتاحیه گلزنی کنند. همین نتیجه پر گل و برتری قاطعانه ژرمن‌ها، سبب شد تا جمال موسیالا با آماری درخشان بهترین بازیکن میدان لقب بگیرد و شاهد این قضیه باشیم که جوان ترین گلزنان تاریخ آلمان در تاریخ یورو به نام‌های جمال موسیالا و فلورین ویرتس ثبت شود.

نکته جالب تر اینجاست که تیم ملی آلمان در یورو ۲۰۲۴ یکی از مسن ترین تیم‌های جام محسوب می‌شود اما از جوان ترین مربی جام یا بهتر است بگوییم جوان ترین سرمربی ادوار تاریخ یورو بر روی نیمکت خود بهره می‌برد.

آلمان علاوه بر اینکه از خط حمله بسیار خوب و تراز اولی برخوردار است و مثلث موسیالا، ویرتس و هاورتس توانایی به چالش کشیدن هر خط دفاعی را دارد، کروس، گوندوغان و آندریش هم در پست خود بی نظیر هستند و ساماندهی و نظم کم نظیری در میانه زمین ایجاد می‌کنند. ارسال صد و دو پاس و صحیح بودن صد و یک پاس از تونی کروس، خیره کننده است و اصلا نمی‌توان از این موضوع به سادگی گذشت.

کروس آخرین روزهای بازیگری اش را در سن سی و چهار سالگی تجربه می‌کند و در اوج خداحافظی کردن به همراه قهرمانی آلمان در یورو، می‌تواند وداع مهندس را خاص تر و باشکوه تر کند. شاید پایان قصه فوتبال تونی کروس همانند زیدان رقم بخورد. پایانی که به یک مراسم خداحافظی فوق العاده ای احتیاج دارد و یک پایان بندی جذاب و ثبت قابی منحصر به فرد، به شدت انتظار کروس را می‌کشد!

به هر روی به نظر می‌رسد همه چیز برای رقم زدن سی روز خاطره انگیز مهیا باشد و ژرمن‌ها هم توقعی جز جشن قهرمانی در سکانس آخر جام هفدهم ندارند.

آمارها در همین بازی اول نشان می‌دهند که مانشافت قدم اول در راه قهرمانی را محکم برداشت و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، احتمالا باید در پیش بینی‌ها آلمان را در چهار تیم نیمه نهایی متصور شویم.

ژرمن‌ها بعد از فتح جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، دوران گذار و کابوس واری را پشت سر گذاشتند و هرگز به آنچه که در طی این دهه مورد دلخواه شان بود نرسیدند. اکنون بهترین فرصت است که شاگردان ناگلزمن با هنر خوب بازی کردن و البته امتیاز میزبانی، پس از جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۶-که آخرین قهرمانی شان در یورو لقب گرفت-با به دست آوردن سکوی قهرمانی به تنهایی  رکورددار و به‌ پر افتخار ترین تیم رقابت‌ها تبدیل شوند.

چه فرصتی بهتر برای کسب عنوان قهرمانی با جوان ترین سرمربی تاریخ یورو؟ قهرمانی با یولیان ناگلزمن مسلما طعم و مزه خاصی دارد!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا