اخبار ورزشی

کارشناسی جنجالی‌ترین صحنه هفته (استقلال – مس)

سه صحنه مشکوک داوری دیدار استقلال و مس رفسنجان را تحت تاثیر قرار داد.

ورزش3

به گزارش ورزش سه، استقلال در شرایطی در هفته بیست و دوم لیگ برتر برابر مس رفسنجان به تساوی ۲-۲ رسید که این دیدار با صحنه‌های مشکوک و بحث برانگیزی همراه بود و این صحنه‌ها قضاوت گروه داوری مسابقه را تحت تاثیر قرار دادند.

اولین صحنه مشکوک در دقيقه ۵۰ بازی و روی گل دوم استقلال شکل گرفت؛ جایی که بازیکنان مس معتقد بودند توپ پیش از ورود به دروازه از زمین بیرون رفته است اما با این حال این گل پذیرفته شد.

همچنین در دقیقه ۷۸ مسابقه سجاد شهباززاده در پی برخورد با روزبه چشمی در محوطه جریمه سرنگون شد که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دو دقیقه بعد موقعیتی گلزنی برای استقلال ایجا شد که ابتدا ضربه مهاجم تبی‌ها به تیر دروازه برخورد کرد و در ادامه مدافع مس شوت بازیکن استقلال را از روی خط برگرداند. در این صحنه بازیکنان استقلال اعتقاد به عبور توپ از خط دروازه داشتند؛ موضوعی که پس از پایان مسابقه نیز اعتراض باشگاه استقلال را به دنبال داشت.

کارشناسان داوری در گفتگو با ورزش سه به بررسی این صحنه‌ها پرداخته‌اند:

گل دوم استقلال توسط گوستاوو بلانکو (مشکوک به خروج توپ از زمین پیش از گل- دقیقه ۴۹)

ویدئو: 329084

محمدحسین ترابیان: از این زاویه دوربین قابل ارزیابی نیست که توپ به خارج زمین رفته یا نه. با توجه به جای‌گیری کمک داور، باید به تصمیم تیم داوری احترام بگذاریم.
ابراهیم میرزابیگی: با توجه به اینکه دوربین روی خط عرضی قرار نداشت، نمی‌توانیم قاطعانه نظر بدهیم، اما باید در نظر بگیریم که کمک داور دقیقا روی نقطه کرنر حضور داشت.
حسین عسگری: کماکان ضعف دوربین‌ها در پخش تلویزیونی مشهود و مشکل‌ساز است و نمی‌توانیم نظر قاطعانه بدهیم، اما با توجه به اینکه توپ ارسالی از پنج متر داخل زمین به روی دروازه ارسال شد و بعید است از زمین خارج شده باشد. ضمن اینکه کمک داور هم روی خط است.
تورج حق‌وردی: به نظر تصمیم کمک داور در ادامه بازی صحیح هست، چون جای‌گیری مناسبی دارد.

برخورد روزبه چشمی و سجاد شهباززاده (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۷۸)

ویدئو: 329095

محمدحسین ترابیان: از این زاویه مدافع در چلنج با مهاجم با تکل صحیح، توپ مهاجم را می‌زند و مرتکب خطا نمیشود. ادامه بازی تصمیم درست داور
ابراهیم میرزابیگی: روزبه چشمی روی توپ اثر می‌گذارد و خطایی انجام نشد.
حسین عسگری: روزبه چشمی با تکل صحیح توپ را می‌زند و خود مهاجم هم هیچ اعتراضی به تصمیم داور ندارد. ادامه بازی تصمیم درست داور بود.
تورج حق‌وردی: مدافع به درستی با تکل‌ توپ‌ را زد.

شوت میلاد فخرالدینی به سمت دروازه مس (مشکوک به گل- دقیقه ۸۰)

ویدئو: 329094

محمدحسین ترابیان: با این تصاویر و زاویه دوربین قابل ارزیابی نیست که  کل توپ از کل خط دروازه عبور کرده یا نه. با توجه به جای‌گیری کمک داور، به تصمیم تیم داوری احترام می‌گذاریم.
ابراهیم میرزابیگی: با وجود اینکه زاویه دوربین مناسب نیست اما به نظر می‌رسد توپ به طور کامل از خط رد نکرده است.
حسین عسگری: باز هم مشکل قبلی وجود دارد و دوربین روی خط نیست و یک بازیکن هم جلوی دوربین قرار دارد. پای بازیکن مس ۱۰-۱۵ سانتی‌متر داخل دروازه است و برای زدن توپ اقدام می‌کند. با توجه به اینکه قانون می‌گوید تمام توپ باید از خط رد شده باشد و قطر توپ ۲۲ سانتی‌متر است، به نظر نمی‌رسد توپ گل شده باشد. ضمن اینکه باز هم کمک داور روی خط است.
تورج حق‌وردی: با این زاویه ای که دوربین نشان می‌دهد مشخص نیست، ولی جای‌گیری کمک داور عالی است.

* بروزرسانی می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا